طرح آبیاری و زهکشی هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از محدوده ارس غربی در پایاب سد کرم آباد پلدشت در این ‏استان، با ‏دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید‎.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، طرح آبیاری و زهکشی هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از محدوده ارس غربی در پایاب سد کرم آباد پلدشت در این ‏استان، امروز پنجشنبه همزمان با افتتاح سد کانی سیب پیرانشهر و برق رسانی 8 روستای آذربایجان غربی با ‏دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

عملیات آبگیری و بهره برداری از سد مخزنی کرم آباد پلدشت بهار سال گذشته با حضور رئیس جمهور در شمال آذربایجان غربی آغاز شد. ‏

معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: طرح دوم افتتاحی امروز، سد کرم آباد پلدشت است که در اردیبهشت سال گذشته به دستور ئییس جمهور آبگیری شد و امروز هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از پایاب آن، از آب سد برخوردار می‌شوند.

تقی زاده خامسی با اشاره به افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی که بیش از چهار هزار هکتار از پایاب این سد طی سال گذشته بود، اظهار کرد: امیدواریم در همین دولت، ۱۰ هزار هکتار دیگر هم از شبکه آبیاری این منطقه افتتاح شده و میزان برخورداری از آب این سد در راستای توسعه بخش کشاورزی منطقه به بیش از ۲۳ هزار هکتار برسد.

او گفت: بیش از ۸۰ درصد زمین‌های تحت پوشش این طرح، اراضی توسعه بوده که این امر به معنای شغل جدید است و ارتقاء شاخص‌های اشتغال در منطقه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.