مسئول کتابخانه سیار یار مهربان گفت: نخستین کتابخانه‌ سیار شهری در استان همدان، با حدود ۳ هزار جلد کتاب هر روز هفته در یک منطقه در همدان مستقر است.

 

 

مجتبی محقق مسئول کتابخانه سیار یار مهربان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:کتابخانه ی سیار یار مهربان ،شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره ی کل کتابخانه ی عمومی استان همدان با همکاری شهرداری راه اندازی شد.

او تصریح کرد :پس از تعیین ایستگاه های توقف سیار یار مهربان فعالیت خود را آبان ۱۳۹۸مصادف با هفته ی کتاب شروع شد.

مسئول کتابخانه سیار یار مهربان همچنین گفت: هدف کتابخانه سیار یار مهربان علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه مباحث فرهنگی، فراهم کردن امکان دسترسی آسان به کتاب، در مناطقی است که شهروندان در آن مناطق به کتابخانه های عمومی ثابت دسترسی ندارند.

محقق با بیان اینکه در هفته شش نقطه از شهر همدان از ساعت ۸ تا ۱۴ میزبان کتابخانه سیار هستند تصریح کرد: کتابخانه سیار از شنبه تا پنجشنبه به ترتیب یک روز در مکانی ثابت در محله های قاسم آباد ،شهرک بهشتی ,شهرک الوند،هنرستان ،کوی خاتم و میدان رسالت مستقر و به شهروندان و ساکنان این مناطق خدمات رسانی می کند و اعضاء می توانند کتاب مورد علاقه خود را امانت بگیرند.

او همچنین گفت :حق عضویت در کتابخانه ی سیار استان همدان ۳ هزارتومان است البته برای خانواده های شهدا ،ایثار گران ،کودکان زیر هفت سال رایگان و برای نو جوانان زیر ۱۴سال نیم بها است .

مسئول کتابخانه سیار یار مهربان گفت :در روزهای کرونایی فعالیت کتابخانه با محدودیت هایی و بر اساس شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا صورت می گیرد و به صورت تلفنی و مجازی به آدرس@yare_mehraban135 هم بیشتر به متقاضیان خدمات ارائه می شود.

محقق اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات کم نظیر کتابخانه ی سیار یار مهربان بر گزاری کاروان شاد پیمایی یار مهربان با همکاری ارگان های مختلف بود در این شادپیمایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مناطق مختلف سطح شهر همدان به خصوص حاشیه شهر حضور پیدا کرد و علاوه بر ترویج کتاب و کتابخوانی با شعار های در خانه بمانید با توضیع ماسک مردم را به خانه ماندن و کتاب خواندن تشویق کردیم.

او گفت :با توجه به تعطیلی کتابخانه هابه دلیل شرایط به وجود آمده(کرونا )فعالیت کتابخانه ای و ارائه خدمات همچنان ادامه دارد و از اقدامات ارزشمند اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان همدان می توان به سامانه ی پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۴۰ اشاره کرد که از طریق این سامانه شهروندانی که عضو کتابخانه ی عمومی هستند می توانند نام کتابخانه ای که در آن عضو هستند را  به همراه کد ملی و نام کتاب مورد نظرشان به این شماره ارسال و منتظر تماس کتابدار باشند سپس در روز مقرر شده کتاب را دریافت کنند .

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.