مجری پروژه روستا بازار وزارت جهاد کشاورزی گفت: در طرح روستا بازار محصولات کشاورزی و دامی به سبب حذف واسطه‌ها ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

صدرا علی اکبرخانی مجری پروژه روستا بازار وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طرح روستا بازار برای عرضه محصولات کشاورزی با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: طرح روستا بازار همزمان با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در بحث لوجستیک، حمل و نقل و اقلام‌ پروتئینی در ماه آینده افتتاح می‌شود که حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد اختلاف قیمت با بازار دارد.

وی افزود: با حذف سوداگران و واسطه‌های غیر ضرور، اختلاف قیمت در برخی کالا‌ها مثل محصولات میوه و تره بار به ۳۰ تا ۵۰ درصد هم‌ می‌رسد. به عنوان مثال اختلاف قیمت برنج در روستا بازار با بازار آزاد ۲۰ درصد است و نمی‌توان گفت اختلاف قیمت روستا بازار با بازار آزاد در خصوص برنج طارم محلی ۵۰ درصد است.


بیشتر بخوانید


اکبرخانی ادامه داد: در طرح روستا بازار اتحادیه دامداران، مرغداران، باغداران، سازمان تعاون روستایی و تعاونی‌های تولید محصولات خود را به طور مستقیم عرضه می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح روستا بازار در استان‌های خراسان رضوی، همدان و قزوین کلید خورده است، گفت: در تهران هم ابتدا این طرح در تهرانپارس کلید می‌خورد و سپس در مناطق شمال، جنوب و غرب هم به مرحله اجرا در می‌آید.

مجری پروژه طرح روستا بازار در پایان تصریح کرد:در نشست مشترک که با معاونت توسعه روستایی داشتیم، قرار شد از این طرح با ارائه تسهیلات کم بهره حمایت کنند تا روستاییان محصولات خود را درهمان روستا و منطقه عرضه کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار