سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی از ممنوعیت فروش تخم مرغ فله‌ای از اول بهمن ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رحیمی سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی گفت: از بهمن امسال تخم مرغ بسته بندی شده، جایگزین تخم مرغ فله‌ای می‌شود و به تدریج ،عرضه تخم مرغ فله‌ای از شبکه توزیع حذف خواهد شد.

رحیمی به ممنوعیت و غیرقانونی بودن فروش شیر خام فله‌ای اشاره کرد و ادامه داد: از آن جایی که در خراسان شمالی تداخل صنفی در خواربار فروشی‌ها و فروش شیر خام وجود دارد، هنوز هم شیر خام فله‌ای عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: اکنون عرضه شیر خام فله‌ای در مراکزی انجام می‌شود که به طور مستمر زیر نظر کارشناسان اداره کل دام پزشکی هستند.

سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: برای سامان دهی عرضه شیر خام فله ای، سازمان صمت متعهد شده است به خواربارفروشی‌ها اخطار دهد تا فروش این محصول را متوقف کنند.

او گفت: در ۹ ماه امسال هزار و ۲۱۹ رأس دام سبک، ۸۴ رأس دام سنگین غیرمجاز، ۱۵۶ رأس دام سبک قاچاق، ۱۲۵ تن نهاده و خوراک غیرمجاز، ۱۹ تن نهاده قاچاق، هزار و ۵۱۰ قلم داروی غیرمجاز، ۳ هزار و ۹۱۳ قلم داروی قاچاق، ۳۶ تن تخم مرغ، ۴۵ تن شیر خام و ۲۰ تن گوشت سفید و قرمز در استان کشف و از این تعداد ۷۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رحیمی افزود: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی و واکسیناسیون از مراکز تولید، فراوری، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی نیز ۳۶ هزار و ۷۲۴ نوبت بازرسی شده است.

او افزود: در این بازدید‌ها ۱۱۹ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم فراورده کشف و ضبط و از این میزان ۲۲ هزار و ۶۳۹ کیلوگرم معدوم شد.

رحیمی مجموع فراورده‌های ضبطی معدوم و خارج شده از چرخه مصرف انسانی را ۱۰۳ تن ذکر کرد.

سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی اظهارکرد: در این مدت مجوز حمل بهداشتی ۱۵ میلیون و ۷۲ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم شیر خام صادر شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.