مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: مرمت مجسمه تقدیس (یادمان مادر) از «مکتب سقاخانه» تا پایان دی‌ماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن موذنی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مجسمه تقدیس (یادمان مادر) از مکتب سقاخانه در سال ۱۳۵۷ توسط پرویز تناولی ساخته شد و سال ۸۰ توسط شهرداری اصفهان  خریداری و در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۸۹ رونمایی شد.

او افزود: همراه با خرید این مجسمه چهار اثر نفیس پرویز تناولی از مجموعه «فرهاد کوه‌کن» به مردم اصفهان هدیه داده شد که سه اثر آن مرمت و در تاریخ ۲۲ مهرماه ۹۴ رونمایی و در انتهای گالری شماره یک موزه هنر‌های معاصر اصفهان به صورت دائم به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با گذشت ۱۹ سال از نصب این مجسمه در فضای شهری و فرسوده شدن پوشش مجسمه با همکاری سازمان زیباسازی شهر اصفهان، نظارت موزه پرویز تناولی و توسط شاگردان پرویز تناولی مرمت می‌شود.

او با بیان اینکه پروژه‌های زیباسازی با همکاری مناطق اجرایی می‌شود، گفت: امسال ۲۵ میلیارد پروژه عمرانی از جمله نورپردازی، مبلمان، هنر و فضاسازی شهری با توجه به مناسبات ملی و مذهبی در دستور کار سازمان قرار داشت که تاکنون تعدادی از آن‌ها اجرا شده است.

موذنی خاطرنشان کرد: مراحل طراحی نورپردازی پل ۲۵ آبان به اتمام رسیده و پس از انجام مناقصه اجرایی خواهد شد؛ همچنین ساماندهی نمازخانه پارک‌ها جزو پروژه‌های مبلمان شهری انجام می‌شود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.