استاندار اردبیل گفت: در سایه همکاری بانک‌ها بخصوص بانک صنعت و معدن بهره برداری از واحد‌های صنعتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی استان به همراه مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک‌ها با حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و اختصاص تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش کمک بزرگی در راستای رونق و جهش تولید کرده اند.

او با اشاره به سفر مدیر عامل بانک صنعت و معدن به استان، بیان کرد: این بانک در سال‌های گذشته و حال در راستای تامین سرمایه در گردش و ثابت و برای توسعه فاز‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی نقش مهمی داشته است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: آرتاویل تایر از جمله واحد‌هایی است که این بانک در راه اندازی و توسعه این واحد همکاری داشته است.

بهنام جو بازدید از واحد‌های ذوب آهن، جواهر سازی، صنایع ساختمانی و مجموعه کارخانجات آرتا را از جمله برنامه‌های سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: این بانک برای فاز‌های توسعه واحد‌های مذکور تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت تزریق می‌کند.

او اظهار کرد: کمک مجدد به بهره برداری از این واحد‌ها و اقدام زیرساختی برای شعبه این بانک در استان اردبیل از جمله اهداف سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن نیز در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان گفت: استاندار اردبیل همواره پیگیر توسعه صنعت استان هستند و این سفر نیز بنا به دعوت این مسوول انجام گرفته است.

حسین مهری افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید، بانک صنعت و معدن،۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان اردبیل پرداخت کرده است.

او تصریح کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی، ۵۴ میلیون یورو و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: تا چند ماه آینده ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز به حوزه صنعت استان اردبیل تزریق می‌شود.

مهری اظهار کرد: با حمایت‌های استاندار اردبیل در راستای جذب تسهیلات چندین عنوان از صنایع غیرفعال در استان احیا و با بازار‌های خارجی در کشور‌های مختلف از جمله روسیه هم برای صادرات توافق شده است.

او افزود: تولید کاغذ از سنگ از جمله این صنایع بوده که به جهت تکنولوژی در ایران تک است و بانک صنعت و معدن در بحث سرمایه در گردش به این واحد تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به خواست استاندار اردبیل مبنی بر گسترش اختیارات مدیریت استانی بانک صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از تحقق این امر تا پایان امسال خبر داد.

مهری افزود: در حال حاضر مدیریت استانی این بانک می‌تواند تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ثابت پرداخت کند که با افزایش اختیارات، می‌تواند تا ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌ها پرداخت کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.