نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن جبهه جدیدی را برای رسیدن به دروازه‌های مهم‌ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن باز کرده اند و در اولین گام باید سه راهی راهبردی «حریب» را از اشغال خارج کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،شمال غرب و غرب استان مارب در هفته‌های گذشته یکی از محور‌های اصلی رویارویی میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های ائتلاف سعودی بوده، اما در روز‌های اخیر درگیری‌ها در این بخش تا حدود زیادی فروکش کرده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک رویداد‌های میدانی را در شمال غرب استان مارب دنبال می‌کند به جزئیات تحولات در این منطقه اشاره کرد و گفت: درگیری‌های پراکنده در شمال شرق بخش «مدغل»، جنوب شرق بخش رغوان و شرق بخش صرواح ادامه دارد.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های یمنی بیش از ۹۰ درصد از مساحت بخش مدغل را از اشغال خارج کرده اند و به کنترل درآورده اند، افزود: رزمندگان یمنی از این بخش با ورودی‌های شهر مارب حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارند.
وی با توضیح این مطلب که نیرو‌های یمنی به ترتیب ۶۷ و ۷۳ درصد از خاک بخش‌های رغوان و صرواح را در شمال غرب استان مارب بازپس گرفته اند، افزود: رزمندگان یمنی از بخش صرواح ۱۵ کیلومتری شهر مارب هستند.

جدیدترین خبر‌ها از نبرد با سعودی‌ها در مرکز یمن/ جزئیات طرح جدید ارتش و انصارالله برای رسیدن به دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

این منبع میدانی از افزایش درگیری‌ها در محور جنوب غرب استان مارب خبر داد و گفت: نیرو‌های یمنی دور جدیدی از حملات را از جنوب بخش «الجوبه» هم مرز با شمال غرب بخش «حریب» علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان حملات را از حومه مناطق «المناقل، رحوم» علیه مواضع ائتلاف در مناطق «الاحضان، الوشل» انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

جدیدترین خبر‌ها از نبرد با سعودی‌ها در مرکز یمن/ جزئیات طرح جدید ارتش و انصارالله برای رسیدن به دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

هدف اصلی نیرو‌های یمنی از انجام عملیات در این محور رسیدن به منطقه راهبردی «الزاخم» است؛ در صورتی که رزمندگان کوه «الاحضان» را از اشغال خارج کنند مسیر برای پیشروی به سمت منطقه «الزاخم» هموارتر می‌شود.


بیشتر بخوانید


نیرو‌های یمنی با تسلط بر منطقه «الزاخم» و پاکسازی کوه الضبیعه، القویبل و الجرافه به دروازه جنوبی «سه راهی حریب» خواهند رسید؛ این سه راهی مهم بخش «الجوبه» را به شهر «مارب»، بخش «حریب» و بخش «ماهلیه» متصل می‌کند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

بازپس گیری و سیطره بر سه راهی حریب به معنای آزادی بخش مهم و راهبردی «الجوبه» است؛ با پاکسازی این بخش می‌توان گفت نیرو‌های یمنی به دروازه‌های جنوبی شهر مارب رسیده اند و ائتلاف سعودی را در فشار بیشتری قرار می‌دهند.

جدیدترین خبر‌ها از نبرد با سعودی‌ها در مرکز یمن/ جزئیات طرح جدید ارتش و انصارالله برای رسیدن به دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، ارتش و جنبش مقاومت انصارالله یمن طرح جدیدی را برای رسیدن به شهر مارب علیه عناصر ائتلاف سعودی در دستور کار قرار داده اند و با بازگشایی جبهه دیگر قصد دارند راه را برای سیطره بر این شهر به حداقل برسانند.

بخش «الجوبه» در محور جنوب غرب جبهه جدید محسوب می‌شود و نیرو‌های یمنی درصدد هستند همزمان از محور‌های غربی (صرواح و مدغل) و شمال غرب (رغوان) به سوی شهر مارب، مهم‌ترین پایگاه در اشغال ائتلاف سعودی در مرکز یمن پیشروی کنند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار