رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: ۲۰ ماموریت امدادرسانی به حوادث منطقه گردشگری مرنجاب شهرستان آران وبیدگل در ۹ ماهه امسال از سوی پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمراین شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی کریمیان رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل افزود: ۱۹ حادثه تصادف و واژگونی در ۹ ماهه امسال در منطقه مرنجاب رخ داد که در این حادثه‌ها ۲۶ نفر آسیب دیدند و ۱۳ مصدوم به بیمارستان منتقل، ۱۱ مصدوم در صحنه درمان و ۲ نفر از سوی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل ادامه داد: سه نفر گمشده در کویر مرنجاب هم در عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل به سلامت پیدا شدند.

به گفته او، جمعیت هلال احمر آران و بیدگل یک پایگاه امداد و نجات موقت در ابتدای جاده مرنجاب دارد که به طور شبانه‌روزی، هر شیفت سه نفر از نجاتگران آموزش دیده، آماده ماموریت‌های امدادی با تجهیزات لازم و یک دستگاه آمبولانس شاسی بلند هستند.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل با بیان اینکه علت بیشتر حوادث منطقه مرنجاب ناآشنا بودن گردشگران به منطقه است، افزود: پایگاه امداد و نجات موقت جمعیت هلال احمر این شهرستان در ورودی مرنجاب، به طور متوسط سالانه ۴۰ ماموریت امداد و نجات دارد.

کریمیان از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت در جاده ابوزیدآباد خبر داد و گفت: این پایگاه با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و هزینه ۲ میلیارد ریالی خیرین، در صورت بهره‌برداری می‌تواند تا شعاع ۵۰ کیلومتری تمامی حادثه‌های جاده ابوزیدآباد را امدادرسانی کند.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویر‌های کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.