پس از شهادت سردار سلیمانی تا کنون، کاربران هشتگ‌های بسیاری را در رابطه با ایشان داغ کردند که این گزارش مروری بر یک سال جای خالی این شهید است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت قبل این گزارش به عملکرد کاربران در فضای مجازی از روز شهادت سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید قاسم سلیمانی تا پایان سال ۱۳۹۸ پرداختیم.

اتفاقات مهم دیگری در سال جدید رخ دادند که کاربران کلید واژه هایی را در فضای مجازی در قالب هشتگ منتشر و داغ کردند، در این گزارش هشتگ هایی که از آغاز سال ۱۳۹۹ تا اولین سالگرد شهادت ایشان داغ شدند را بررسی کرده ایم. 


بیشتر بخوانید


سین هشتم سلیمانی

آغاز سال ۹۹ اولین بهار بدون حاج قاسم برای ایرانیان بود. مردم ایران در کنار قرآن و آینه تصویری از سردار دل‌ها را هم گذاشتند و این سال را با یاد ایشان که همیشه در دل‌ها جاوید است نو کردند. اول فروردین با روز تولد حاج قاسم مصادف بود. کاربران هم تبریک‌های عید و تولد ایشان را با هشتگ #سین_هشتم_سلیمانی به اشتراک گذاشتند.

.

.

.

.


بیشتر بخوانید


همزمان با ایام عید برنامه «عصر جدید» از تلویزیون پخش می‌شد. در قسمتی از این برنامه هنرمندی تاکستانی با استفاده از چسب و دوده آتش، نقاشی حیرت انگیزی را خلق کرد. او عکسی از سردار دل‌ها کشید و به ایشان ادای احترام نظامی کرد. در پی این اتفاق کاربران با داغ کردن هشتگ‌هایی در فضای مجازی اقدام جوان تاکستانی را تحسین کردند.

.

.

.

.

پخش این برنامه واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت و مردم با هشتگ #عصر_جدید از این کار او تقدیر کردند. خانواده سردار سلیمانی هم انگشتری از ایشان را به عنوان هدیه به مهران رحمانی، هنرمندی که چهره حاج قاسم را نقاشی کرده بود اهدا کردند.

سردار قاآنی در سلامت کامل هستند

۱۳ فروردین شایعه‌ای دوباره دل‌های ایرانیان را لرزاند. دشمنان کوردل خبر شهادت سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس را اعلام کردند. ساعتی بعد از اعلام این خبر سپاه پاسداران تکذیبیه‌ای را منتشر و اعلام کرد سردار قاآنی در سلامت کامل به سر می‌برد. پیام تکذیبی که همه آرزو می‌کردند کاش سه ماه قبل و بعد از شهادت سردار سلیمانی هم منتشر می‌شد.

کاربران که به فرمانده جدید سپاه قدس هم علاقه و ارادت خاصی دارند، آرزوی سلامتی و دعا‌های خود را برای سردار قاآنی در فضای مجازی منتشر کردند.

.

.

.

.

قدس خون بهای توست

شهید سلیمانی، سردار شهید مقاومت همیشه برای آزاد سازی قدس و مردم فلسطین از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کردند، کاربران ۳۱ اردیبهشت و در آستانه روز جهانی قدس پست‌هایی را با هشتگ #شهید_القدس منتشر و یاد این سردار مقاومت را زنده کردند.

.

.

.

ما ملت امام حسینیم

کم کم ایران اسلامی مهیای عزای سید الشهدا می‌شد و شهر‌ها یکپارچه سیاه پوش شده بودند. سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بودند که «ما ملت امام حسینیم»، همین عبارت هشتگی شد که کاربران با آن به استقبال اولین محرم بدون سردار رفتند.

.

.

.

.

دست حاج قاسم سلیمانی در جریان شهادت ایشان از بدن جدا شده و تصویری از دست و انگشتر ایشان در فضای مجازی منتشر شده بود. کاربران در روز تاسوعا که متعلق به علمدار بی دست کربلا است، یاد سردار بی دست را زنده نگه داشته و تصاویر و دلتنگی‌های خود برای ایشان را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند.


بیشتر بخوانید


خامنه‌ای عزیز

سردار سلیمانی در بخشی از وصیت‌نامه خود رهبر انقلاب را خامنه‌ای عزیز خطاب کرده و نوشته بودند: " خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید. " کاربران هم با همین کلید واژه توئیت‌هایی را در فضای مجازی با تصاویری از سردار و رهبر انقلاب منتشر کردند.

.

.

.

.

ما با ترامپ پدرکشتگی داریم

انتخابات آمریکا از راه رسید. فضای مجازی پر شده بود از تصاویر ترامپ و بایدن. کاربران ایرانی از ترامپ و سیاست‌های آمریکا دل چرکین و خواهان انتقامی سخت برای شهادت سردار بودند. نتایج انتخابات اعلام شد و ترامپ رای نیاورد. کاربران توئیت‌هایی را با هشتگ‌های #ترامپ و #انتقام_سخت منتشر می‌کردند. پست‌هایی که در بیشتر آن‌ها جمله معروف رهبر انقلاب که «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند» بیشتر از همه به چشم می‌خورد.

.

.

.

.

دشمنان ایران اسلامی در هر جایگاه و شغلی که باشند، از هر راهی که بتوانند به ملت زخم خورده ایران نمک می‌پاشند. ۱۱ آذر کاریکاتوریست ایرانی که خارج از کشور زندگی می‌کند، تصویری از شهید قاسم سلیمانی را همراه با متنی توهین آمیز در فضای مجازی منتشر کرد. انتشار این تصویر دوباره داغ دل مردم ایران را زنده کرد و اینبار تصاویری از چشم‌های سردار بود که فضای مجازی را پر کرد.


بیشتر بخوانید


آقازاده اصلی شمایید

۱۶ آذرماه بود که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس رفت، در این لایحه ردیفی با اختصاص ۸.۵ میلیارد بودجه برای بنیاد شهید سلیمانی به چشم می‌خورد. انتشار تصویر این بودجه در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی، در پی انتشار این تصویر، بیانیه‌ای را از طرف خانواده شهید منتشر و اعلام کرد که از گرفتن این بودجه صرف نظر کرده و بهتر است این پول برای مردم خرج شود. کاربران هم با انتشار توئیت‌هایی با هشتگ #زینب _سلیمانی از این کار تقدیر کرده و گفتند آقازاده اصلی شما هستید.

.

.

.

.

 

عکس برتر سال

خبرگزاری رویترز هرسال در پایان سال میلادی، ۱۰۰ عکس برتر خود در ژانر‌های مختلف را منتشر می‌کند. امسال عکسی از تشییع پیکر سردار سلیمانی یکی از این ۱۰۰ عکس برتر انتخاب شد و همین نشان دهنده محبوبیت ایشان در جهان است.

.

هنوز هم #مرد_میدان تو هستی!

تقویم تاریخ ورق خورد و کم کم به اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نزدیک شد. یکسال از فراق و دوری حاج قاسم می‌گذرد و مردم هنوز هم نمی‌توانند جای خالی ایشان را باور کنند. سال نو، ماه رمضان و محرم و صفر بدون سردار و با یادشان برگزار شد. کاربران هنوز هم تصاویر ایشان را پشت شیشه ماشین‌های خود دارند و برای زیارت مزارشان به کرمان می‌روند.


بیشتر بخوانید


بعد از گذشت یک سال، هر شب جمعه راس ساعت ۱:۲۰ دقیقه تصاویر حاج قاسم را در صفحاتشان منتشر می‌کنند. هرچند که دشمن در عین ادعای آزادی بیان از تصاویر سردار ما هم وحشت دارد و آن‌ها را حذف می‌کند. مردم با شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند که مثل همیشه و در تمامی دوران‌های سخت پشت نظام و رهبری هستند و لحظه‌ای این انقلاب را تنها نمی‌گذارند.

.

.

.

.

بنیاد شهید سلیمانی، در آستانه شهادت ایشان، پویشی مجازی با شعار #مرد_میدان به راه انداخت و از همه مردم ایران سراسر و جهان خواست تا روایت‌های خود از سردار مقاومت را با این شعار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذراند. کاربران هم به این دعوت لبیک گفته و پست‌های خود را با این هشتگ منتشر کردند.

.

.

.

.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
چقدر سخت است جای خالی ترا دیدن ؛و چه سنگین است غم نبودنت در دل هر انسان غیرت مندی .روحت شاد اسطوره ی ایران زمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۹
سلام سردار عزیز خیلی خیلی دلتنگت شدیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۴ دی ۱۳۹۹
ما ملت امام حسینیم ❤❤❤
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
خوابهایت فتح قدس است سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
روح سردار بزرگ و عالیقدر شاد
Iran (Islamic Republic of)
سربازحاج قاسم
۲۰:۴۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
نام ویاد سردار دلها همیشه در قلب ما می ماندومکتب سرداردلها ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۳ دی ۱۳۹۹
بعد از شهادت سردار عزیزمون و قطع شدن دست مبارکشون از اون موقع به بعد خدا دست دادن با هم رو حرام کرد
Bulgaria
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ دی ۱۳۹۹
انتقام سردار و شهدای هسته ای را بگیرید