مخزن ۲۷۲ هزار بشکه‌ای پایانه نفتی خارگ پس از انجام تعمیرات اساسی به مدار ذخیره سازی بازگشت.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با پایان یافتن تعمیرات یکی از مخازن ذخیره سازی پایانه نفتی خارگ، ۲۷۲ هزار بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام این پایانه افزوده شد.

مدیرعامل شرکت پایانه نفتی ایران در این باره گفت: تعمیرات اساسی مخازن و بهبود شرایط ذخیره سازی در مناطق عملیاتی خارگ و شمال کشور، همواره از اولویت‌های شرکت بوده است و تعمیرات اساسی این مخزن با ظرفیت ۲۷۲ هزار بشکه و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان ۱۸ ماه انجام گرفت.

عباس اسدروز افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، فنی، تخصصی و حرفه‌ای که در حوزه‌های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می‌کند و با وجود تمام محدودیت‌های داخلی و بین المللی، توانسته ایم ماموریتمان را درچهار منطقه عملیاتی و سه استان کشور به صورت ایمن، مطابق با استاندارد‌های بین المللی و به موقع انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: با هم افزایی خوبی که در بخش‌های مختلف این شرکت وجود دارد با وجود شرایط خاص کشور و وجود تحریم‌های بین المللی، افزایش قیمت ارز و شرایط کرونایی، این مخزن با استفاده از کالای ایرانی و به دست متخصصین داخلی نوسازی شد، که این خود باعث کمک به تداوم تولید نفت کشور و افزایش قدرت چانه زنی در فروش نفت می‌شود.

در مراسم بهره برداری از مخزن نوسازی شده در پایانه نفتی خارگ، یاد مرحوم روح الامین مدیرعامل شرکت پیمانکار مجری طرح که در چند ماه اخیر براثر کرونا فوت شده بود، گرامی داشته شد.

بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از پایانه خارگ صادر می‌شود.

جزیره خارگ محل استقرار این پایانه، در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.