در مراسمی سه راه خرمشهر قم به نام شهید ابومهدی المهندس و محور پردیسان به کهک به نام شهید شهروز مظفری نیا مزین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم در آیین نامگذاری ۲ معبر به نام شهید ابو المهدی المهندس و شهید شهروز مظفر نیا نماد سازی و نام گذاری معابر شهری به نام شهدا را امری پسندیده و مصداق شعائر الهی دانست.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه شهادت حزن و خوف را از جامعه بر می‌چیند، گفت: جامعه‌ای که فرهنگ و هویت شهادت دارد خوف و حزن از آن جامعه بر چیده می‌شود.

 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با تاکید بر اینکه قاعده نترسیدن از دشمن و در راه خدا بودن هویت شهید است،افزود: فرهنگ شهادت جزئی از جامعه ماست و هویت جامعه ما بر گرفته از شهادت است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شهیدان در راه خدا و آثار خون آنان در جامعه، عنوان کرد: بر اساس فلسفه و هویت جامعه الهی شیعه ما مجاز نیستیم که از آمدن کشتی‌های آمریکا به خلیج فارس بترسیم هویت ترس با هویت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در تضاد است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه قاعده نترسیدن از دشمن و در راه خدا بودن هویت شهید است،تصریح کرد: مسئولان ما حق ندارند مردم را از قدرت آمریکا بترسانند و در برابر دشمن احساس زبونی و سستی کنند و میراث خون شهدا این اجازه را به ما نمی‌دهد.

او افزود: جامعه الهی با دادن چند شهید بزرگ‌تر می‌شود ما شهیدی که در راه خدا می‌دهیم احساس پیروزی می‌کنیم و در راه رسیدن به خدا به حق تعالی نزدیک‌تر می‌شویم و در راه خدا زود‌تر به اهداف خود می‌رسیم.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهید شهروز مظفری نیا و آقای حجت پناه کارگردان و تهیه کننده مستند «یه روز جمعه» تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار