پیشکسوت داوری کشورمان درباره انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر جعفری، پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان درباره انتقاد‌ها از عملکرد داوران اظهار داشت: مشکلات داوری چند دلیل دارد که یکی از آن ها، تغییرات فراوان قوانین از سال ۲۰۱۷ به این طرف است. تمامی عوامل برگزار کننده فوتبال باید به قوانین بازی آگاه باشند، اما متاسفانه می‌بینیم که برخی از اعتراض‌ها به دلیل ناآگاهی مربیان و بازیکنان نسبت به قوانین است. مانند اتفاقاتی که در بازی مس رفسنجان و سپاهان رخ داد.

جعفری در ادامه گفت: از طرف دیگر کمیته داوران هم در این موضوع دخیل است. در بحث چیدمان داوری ۲ عامل را باید در نظر گرفت که یکی از آن‌ها برگزاری مسابقات و دیگری بحث تربیت، آموزش و استعدادیابی داوران است. این ۲ عامل باید با هم پیش برود. چیدمان کمیته داوران برای این فصل دقیقا برخلاف فصل گذشته  است. فصل گذشته تعداد داوران محدود بود، اما اکنون از داوران زیادی برای بازی‌ها استفاده می‌شود.

پیشکسوت داوری در واکنش به این که زمزمه‌ها مبنی بر  نامزد شدن اصفهانیان در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌تواند به شائبه انتخاباتی چیدن داوران برای بازی‌های لیگ برتر تقویت کند گفت:  دقیقا همین طور است. به هر حال مسئولان باید در قبال این موضوع پاسخگو باشند. برای شرکت در انتخابات فدراسیون نباید از امکانات کمیته داوران استفاده شود.  

او افزود: تیم‌ها هزینه کرده اند. گاهی یک سوت اشتباه ممکن است سرنوشت بدی برای مربیان و تیم‌ها رقم بزند و آن‌ها را از صحنه فوتبال حذف کند. یک نمونه آن ابراهیم قاسم پور است که پس از یک اشتباه داوری از فوتبال ایران رفت و دیگر بازنگشت. تلفیق این ۲ موضوع برای افکار عمومی شائبه ایجاد می‌کند. هر کسی حق دارد در انتخابات شرکت کند، اما مسئولان کمیته داوران ابتدا باید استعفا کنند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.


بیشتر بخوانید:


جعفری درباره منفعل بودن  کمیته‌های اخلاق و انضباطی در برخورد با چنین مواردی و وتو شدن آرای این کمیته‌ها با تصمیم کمیته استیناف گفت: این مشکل هم در چیدمان داوران تاثیرگذار است. سال گذشته تفکر ما این بود که ۱۶، ۲۰ یا ۲۴ داور بازی‌های لیگ برتر را قضاوت کنند، اما اکنون می‌بینیم که یک داور بین المللی پس از قضاوت یک بازی بین المللی، تا ۵ هفته خانه نشین می‌شود. در تمام دنیا رویه  معمول این است که داوران ماهر‌تر بازی‌های بیشتری را قضاوت کنند تا فوتبال آسیب نبیند. از مسئولان فدراسیون می‌خواهم به مسائل کمیته داوران ورود کنند. اگر دوستان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، این حق را دارند، اما باید از سِمتشان استعفا کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار