برای ایجاد اشتغال مددجویان چهارمحال و بختیاری، امسال ۵۷۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: امسال زمینه اشتغال یک هزار و ۶۶۳ مددجوی کمیته امداد با دریافت تسهیلات فراهم شد.

او افزود: برای ایجاد اشتغال مددجویان، امسال ۵۷۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


ملک پور به اجرای طرح هدایت و راهبری شغلی به منظور ایجاد اشتغال جامعه هدف اشاره و اضافه کرد: امسال برای ۱۶۳ نفر توسط کارشناسان اشتغال و با توجه به توانایی‌های و تخصص مددجویان کاریابی انجام شد.

او ادامه داد: طرح‌های اشتغال ایجاد شده در این مدت در استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، صنعت و معدن، خدمات، زنبورداری، فرش و حمل و نقل بوده است.

ملک پور گفت: امسال ۲۶۷ مددجوی تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.

او تعهد اشتغال امسال را برای سه هزار و ۶۰۰ مددجوی زیرپوشش عنوان کرد و افزود: پارسال چهار هزار و ۱۱۳ فرصت شغلی برای جامعه هدف با بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات امدادی، اعتبارات بانکی و اعتبارات اشتغال مناطق محروم ایجاد شد.

ملک پور به راه اندازی نخستین مرکز تخصصی اشتغال مددجویان با همکاری سپاه در استان اشاره و اضافه کرد: تا پایان سال ۱۰ مرکز تخصصی در استان فعال خواهد شد.

او از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و بسیج سازندگی برای ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی خبر داد و گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های جامعه هدف است و باید سالانه ۱۰ درصد جمعیت هدف این نهاد توانمند شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار