قدیر با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین مردم استان، ساده پنداری و عادی انگاری کرونا را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: با اشاره به روند کاملا نزولی سیر ابتلا، بستری و جان باختن کرونایی در استان بیان کرد: این مهم با همت و تلاش همه مردم و مسئولان به ویژه کادر بهداشت و درمان به دست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین درباره آخرین آمار بستری‌ها و جانباختگان کرونایی در استان یادآورشد: در حال حاضر کمتر از ۱۴۰ بیمار و کمتر از ۲۰ بیمار بدحال در قم بستری هستند و تعداد جانباختگان کووید ۱۹ در روز‌های هفته اخیر نیز بین عدد ۰ تا ۲ بوده است.

قدیر رتبه فعلی استان در موضوع همه گیری کووید ۱۹ را در بین ۳۱ استان کشور، بیست و هفتم اعلام کرد و افزود: این روز‌ها شاهد هستیم که آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان کاهش داشته است، در حالی که با قاطعیت باید گفت سهل پنداری و عادی انگاری کرونا جدا خطرناک است و مردم همچنان باید سه اصل مهم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستن مکرّر دست‌ها را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه قم را یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی خواند و بیان کرد: خبر تزریق نخستین واکسن دانش بنیان ایرانی، مایه خوشحالی و مسرّت فراوان است و امید داریم این واکسن بتواند دو مرحله تست انسانی خود را پشت سر بگذارد و به مرحله تولید انبوه برسد.

قدیر با بیان این که نمونه گیری‌های مثبت کرونا در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است تصریح کرد: این در حالی است که درصد نمونه‌های مثبت استان قم در پیک کرونا به ۷۰ درصد هم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حفظ و صیانت از وضعیت فعلی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: برخی از مردم و اصناف به دنبال کاهش محدودیت‌ها هستند، در حالی که با قاطعیت باید گفت اصرار بر رفع محدودیت‌ها به صورت ناگهانی، امری است که می‌تواند به بحران دوباره بینجامد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار