رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به آغاز اجرای تست‌های سریع تشخیص کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون ۹۸۰ تست سریع در مراکز بهداشتی و نقاط مختلف این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: اجرای تست‌های سریع تشخیص کرونا در راستای اجرای فاز چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) است.

او گفت: تست‌های سریع کرونا در راستای شناسایی وسیع و سریع بیماران در مراکز خدمات جامع سلامت، مراکز ۱۶ و ۲۴ساعته کنترل کرونا و نیز در ۲ مرکز سرپایی نمونه گیری انجام می‌شود.

تنومند افزود: از زمان آغاز اجرای طرح، ۱۲۸ مورد از تست‌های سریع انجام شده مثبت بوده که این موارد مورد رهگیری قرار گرفته و به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده اند.

او گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تا هفته اول دی ماه امسال، سه هزار و ۶۹۵  نمونه سرپایی مثبت به ثبت رسیده است.

او افزود: همچنین در این مدت، ۲ هزار و ۴۴۳ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان بستری شده اند.

تنومند گفت: همچنین طی این مدت، چهار هزار و ۵۵ نمونه تست کرونا از بستری شدگان و هفت هزار و ۱۴۸ نمونه از مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان گرفته شده است.

او افزود: هم اکنون تست سریع تشخیص کرونا در مناطق حاشیه شهری از جمله پهرآباد، میکائیل آباد، گلشهر و مراکز تجمعی نیز از طریق واحد سیار (مینی بوس مجهز شده)، در قالب تیم‌های مراقبتی، از اطرافیان بیماران کرونایی، در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.