پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در ۹ ماهه امسال توسط «صندوق امداد ولایت» به مددجویان و افراد نیازمند پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در ۹ ماهه امسال به خانوار تحت حمایت و محرومان جامعه از طریق «صندوق امداد ولایت» پرداخت شده است، گفت: در قالب پرداخت تسهیلات کارگشایی، تسهیلات اشتغال و خودکفایی، تسهیلات خرید و ساخت مسکن، تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن و تسهیلات شهریه، تلاش شده است تا بخشی از مشکلات مهم نیازمندان استان اردبیل برطرف شود.

او با بیان اینکه ۳۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه از تسهیلات پرداختی «صندوق امداد ولایت» در ۹ ماهه امسال بهره‌مند شده‌اند، افزود: در کنار خدمات بلاعوض، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بدین‌طریق بخش قابل توجهی از گرفتاری‌های نیازمندان کاهش یابد.

دشتی با اشاره به اینکه تسهیلات «صندوق امداد ولایت» به طور کاملا قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت به مددجویان اعطا می‌شود، بیان کرد: به منظور ترویج بانکداری اسلامی، «صندوق امداد ولایت» به بهره‌برداری رسید که تمامی فعالیت‌های آن با مجوز رسمی بانک مرکزی و بر مبنای شرع و قوانین اسلامی تنظیم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی «صندوق امداد ولایت» به هیچ عنوان دارای «دیرکرد» نیست، گفت: هنگام پرداخت وام به نیازمندان، تا سقف پنج میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای تسهیلات بالای پنج میلیون تومان نیز فقط در مرحله پرداخت وام، سه درصد کارمزد دریافت می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل به منظور رفع مسائل اقشار آسیب‌پذیر با بانک‌های «مهر ایران» و «رسالت» نیز همکاری همه‌جانبه دارد، افزود: در سایه همکاری‌های گسترده می‌توانیم علاوه بر مرتفع ساختن مشکلات نیازمندان، مسیر خوداتکایی آنها را هم هموارتر کنیم.

دشتی با اعلام اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند در ۹ ماهه امسال به بانک «مهر ایران» معرفی شده‌اند، گفت: بیش از شش میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق بانک «مهر ایران» در اختیار نیازمندان استان اردبیل قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از مستمندان جامعه نیز به بانک «رسالت» معرفی شده بودند، اعلام کرد: ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نیز توسط بانک «رسالت» به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است.

انتهای پیام/ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.