سینما ابوذر مرودشت با وجود طرح پردیس سینمایی امید، برای فروش گذاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حدود ۱۰ روز پیش بود که با حضور استاندار فارس و مسئولان فرهنگی شهرستان مرودشت کلنگ ساخت سینما امید با همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد، اما هنوز چندی از این رویداد امیدوارکننده نگذشته که آگهی فروش سینما ابوذر مرودشت در فضای مجازی قرار گرفته است.

کلنگ مجتمع سینمایی امید مرودشت که از آن به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری این شهرستان یاد می‌شود، در روز پرستار و  بوستانی مزین بنام پرستار از سوی عنایت الله رحیمی استاندار فارس به زمین زده شد.

با این حال اکنون سینما ابوذر مرودشت از سوی مالک به بهای ۱۴ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است و آن گونه که قرائن نشان می‌دهد طرح پردیس سینمایی امید هم دردی از هنر هفتم در این شهرستان علاج نکرده است.

در این خصوص و با توجه به درج آگهی فروش سینما ابوذر و نامشخص بودن سرنوشت پردیس سینمایی امید، بهروز مرامی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: سینما ابوذر مرودشت در گذشته متعلق به مؤسس و مالک کارخانه قند مرودشت بوده که پس از انقلاب اسلامی مانند دیگر سینماها مصادره می‌شود.

او، با اشاره به اینکه سینما ابوذر مرودشت در سال‌های گذشته از سوی یکی از ارگان‌ها اداره می‌شد، بیان کرد: چند وقتی بود که این سینما مشکلاتی برای تجهزیات داشت و بدین سبب تعطیل شده بود تا اینکه مرداد ماه پارسال به منظور تحقق طرح پردیس سینمایی امید، شهرستان مرودشت را معرفی کردند اما با تمام مشکلات چندی پیش کلنگ زنی آن با حضور استاندار فارس انجام شد.

مرامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آگهی فروش سینما ابوذر مرودشت به امکان تغییر کاربری آن اشاره شده، برای تغییر کاربری سالن سینما، مالک باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، پیرامون طرح سینمای امید، ادامه داد: تیرماه ۹۸ طرحی با نام امید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد که در قالب معاونت سینمایی با سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری کشور قرارداد می‌بندد تا برای شهرهای کوچک اما پرجمعیت که سینما ندارند، سالن بسازند.

او، افزود: یکی از شهرهای مورد نظر این طرح، مرودشت بود که به گفته معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری بر این اساس زمین آن را اختصاص می‌دهد و ۷۰۰ میلیون از سوی معاونت سینمایی در نظر گرفته شده که سازمان همیاری‌ها ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت می‌دهد، اما با افزایش قیمت‌ها از مرداد ۹۸ تا ۱۰ روز پیش هیچ اتفاقی نیفتاد.

مرامی، اضافه کرد:  با انحلال شورای شهر مرودشت، استاندار فارس به عنوان کفیل این طرح شناخته شد اما همچنان کار ساخت این سینما عقب افتاد زیرا شهرداری به تعهد خود عمل نکرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با اشاره به پی گیری این طرح از سوی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک بار هم محل ساخت پردیس سینمایی  از پارک انقلاب به پارک به پرستار تغییر یافت.

او، گفت: سینمای امید در کل کشور ۲۰ طرح بوده که فقط از استان فارس مرودشت انتخاب شده است.

مرامی، درخصوص وضعیت سینما ابوذر مرودشت با تاکید بر اینکه این سالن سینمایی فعال نبوده، بیان کرد: معامله زمانی حساسیت پیدا می‌کند که تغییر کاربری یابد و اگر محرز شود با مسئولان شهر مرودشت مذاکره می‌شود.

صابر سهرابی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی امید، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز به وظیفه خود در قبال ایجاد زیرساخت سینمای امید در مرودشت عمل کرده است و پس از آن مشارکت مسئولان شهرستان مرودشت، کار را به سرانجام می رسانند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: طرح  سینمایی امید زودبازده است و باید در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

در حالی کلنگ ساحت پردیس سینمایی امید در مرودشت زده می‌شود که بیش از ۹ ماه از محدودیت‌های کرونایی می‌گذرد و سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی همچنان به روی مخاطبان بسته است.

 بسیاری از فعالان این حوزه به دلیل تعطیلی سالن‌های سینما از درآمد محروم شدند و نمونه آن پردیس‌های سینمایی هنر شهر آفتاب و گلستان شیراز بوده که ماه ها است به دلیل همه گیری کرونا  تعطیل شده اند و سینما در رکود کامل به سر می‌برد.

 محمد زارع، مالک این سینما در اواخر دهه ۸۰ خطر تعطیلی سینما را گوشزد کرده بود، سینما ابوذر مرودشت با نام تخت جمشید در مهرماه ۱۳۴۷ با فیلم گنج قارون ساخته زنده یاد سیامک یاسمی آغاز به کار کرد که بعد از انقلاب این سینما مصادره شد و در سال ۱۳۵۹ با نام ابوذر  دوباره آغاز به کار کرد.

او، با بیان اینکه سینما ابوذر ۷۰۰ صندلی دارد، افزود: اگر مسئولان حمایت کنند تا سینما بازسازی شود و فیلم‌های خوب در اختیارمان قرار گیرد باز هم می‌توان مردم را به سالن سینما کشاند اما نمی‌توان از خانواده‌ها انتظار داشت به سینمای فرسوده بروند و فیلم تماشا کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.