عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد، از به کارگیری روش جدید آموزش الکترونیک در این دانشگاه برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی یزدیان دهکردی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد گفت: این دانشگاه با بهره‌گیری از الگو‌های برتر در دنیا موفق به ارائه خدمات آموزش الکترونیک تعاملی و تلفیقی شده است.

او هدف از آموزش تلفیقی را بهره‌گیری از آموزش تعاملی آنلاین در کنار آموزش سنتی حضوری و حرکت به سوی آموزش فعال، مهارت‌محور و انجام کارگروهی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت بر بستر آموزش الکترونیک هیوا، توسعه و عرضه دوره‌های آموزش تعاملی و تلفیقی را با مشارکت دانشگاه یزد انجام می‌دهد.

یزدیان، آموزش درس تعاملی را به مانند یک معلم مجرب توصیف کرد که متناسب با سرعت درک مطلب فرد و ایجاد تعامل با محتوای آموزشی عمل می‌کند و یادگیری به صورت مهارت محور انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه درس تعاملی از ظرفیت محیط‌های شبیه‌سازی شده برای انتقال مفاهیم بهره می‌برد، اظهار کرد: این تعامل، با تدریس به صورت بخش‌های کوتاه و پس از پاسخ دادن فراگیر به سوالات، انجام تمرین‌ها و گرفتن بازخورد آنی و هدایت فراگیر بر اساس پاسخ‌های او انجام می‌شود.

او دسترس پذیری آموزش برای همه اقشار جامعه بدون محدودیت تعداد نفرات، ارتقای دانش و مهارت متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و تولید ثروت و کسب درآمد را از دیگر مزایای این نوع آموزش برشمرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.