شیوه بد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در وزارت نفت، کارکنان این نهاد دولتی به ویژه نخبه‌های نفتی را ناراضی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که تصاویری از اعتراضات کارکنان پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های کشور در فضای مجازی دست به دست می‌شود و آن‌ها نسبت به اثرات نامطلوب طرح طبقه بندی مشاغل در دریافت حقوق و مزایا گلایه‌مند هستند؛ به همین منظور با یکی از کارکنان رسمی وزارت نفت در حوزه پتروشیمی که دارای ۱۸ سال سابقه فعالیت در این صنعت است، گفت و گویی داشتیم.

این کارمند رسمی وزارت نفت که سرپرست یکی از کارگاه‌های الکترونیک بخش پتروشیمی است و به دلیل شرایط نامساعد شغلی، از افشای هویت خود بیم داشت، به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف هستم و عرف جامعه به امثال من نخبه گفته می‌شود، اما وزارت نفت، تفاوتی میان نخبه و غیرنخبه قائل نمی‌شود.

وی برای بیان واضح‌تر این مشکل، ابتدا مقدمه‌ای را درباره قانون جذب نیرو در وزارت نفت و مشکلات ایجاد شده توسط این قانون برای کارکنان بخش‌های واگذار شده آن به بخش خصوصی اینطور بیان کرد: قانون جذب نیرو در وزارت نفت، یک سابقه حدود ۷۰ تا ۸۰ ساله یا شاید بیشتر دارد که بر اساس آن همیشه سخت گیری‌ها و مراحل خاصی برای جذب نیروی مورد نیاز این وزارتخانه وجود داشته؛ زمانی که ما برای استخدام در شرکت پتروشیمی آزمون می‌دادیم، اکثرا از دانشگاه‌هایی با معدل‌های بالا و پس از چندین مرحله مصاحبه‌های مختلف، جذب نیروی نهایی را انجام می‌دادند و با این شیوه، نخبه گزینی می‌کردند.

وقتی در خصوصی سازی‌ها، آش را با جایش فروختند!

این کارمند رسمی وزارت نفت ادامه داد: بعد از مدتی اعلام کردند که پتروشیمی‌ها را خصوصی سازی کردیم البته آش را با جایش فروخته ایم یعنی نیرو‌ها را نیز همراه با خصوصی سازی به بخش خصوصی منتقل کردیم؛ این مسئله مشکلات زیادی را برای کارکنان این شرکت‌ها ایجاد کرد چرا که از طرفی می‌گویند خصوصی شده اید، از طرفی هنوز طبق قوانین خود وزارت نفت با ما رفتار می‌شود.

وی بیان کرد: مثلا قانون بازنشستگی نفت به این شکل است که تا ۶۰ سالگی هیچ فردی را بازنشسته نمی‌کنند؛ کاری هم به سابقه کاری و زمان استخدام ندارند؛ اما بازنشستگی تامین اجتماعی این طور نیست و بر اساس سابقه کار محاسبه می‌شود. نکته اینجاست که ما وقتی تقاضا می‌دهیم که به شهر دیگری منتقل شویم، می‌گویند حق انتقالی گرفتن ندارید و وقتی دلیل آن را می‌خواهیم، می‌گویند شرکت مورد نظر شما در آن شهر دولتی است و شما کارمند بخش خصوصی هستید، کجا می‌خواهید بروید؟ اما وقتی برای بازنشستگی اقدام می‌کنیم، می‌گویند شما کارمند نفت هستید و باید تا ۶۰ سالگی صبر کنید.


بیشتر بخوانید

  • موافقت سازمان اداری و استخدامی با پرداخت فوق‌العاده تخصصی شغل کارکنان صنعت نفت

این نخبه نفتی ادامه داد: فردی مثل من که در سن ۲۶ سالگی استخدام شده و ۲ سال نیز به خدمت سربازی رفته، چون در بخش پتروشیمی خصوصی مشغول به فعالیت است، باید در سن ۵۴ سالگی با ۲۸ سال سابقه کار بازنشسته شود، اما زودتر از ۶۰ سالگی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی گفت: سوالی که باید از وزارت نفت پرسید این است که اگر شما این مجموعه‌ها را فروخته اید، باید مثل بقیه دستگاه ها، سیستم وزارت کار که موضوع سختی کار را برای بازنشستگی زودتر در نظر می‌گیرند، در نظر بگیرید و اگر این کار را نمی‌کنید، باید بگذارید با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شوند.

حذف نخبه گزینی در صنعت نفت با تبدیل وضعیت پیمانی‌ها به قرارداد مستقیم

این کارمند رسمی وزارت نفت ادامه داد: در دولت‌های پنجم و ششم که بحث چابک سازی دولت مطرح شده بود و به همین دلیل با یکسری شرکت‌های پیمانکار خصوصی قرارداد‌هایی را برای جذب غیرمستقیم نیروی کار مورد نیاز بستند، وزارت نفت نیز تعداد زیادی نیروی پیمانی را جذب کرد. مدتی بعد در شرایطی که در زمان دولت‌های نهم و دهم، بحث قرارداد‌های مستقیم پیش آمد، مسیر گزینش چندین ساله قرارداد‌های نفتی برداشته و قرار بر این شد که کارکنان پیمانی به حالت قراردادمستقیم تبدیل وضعیت پیدا کنند، اما این مسئله با بحث برون سپاری‌هایی که انجام داده بودند، در تضاد است.

وی افزود: اتفاقی که در این میان افتاد این بود که برخی از مدیران، از این شرایط سوء استفاده‌های سیاسی کردند یعنی با رفتار‌های پوپولیستی (عوام فریبانه) این طور به مردم عادی القاء کردند که این طرح‌ها به نفعشان است، اما از طرف دیگر، انعقاد این قرارداد‌ها بستری برای ورود دوستان و آشنایان آن‌ها به نهاد‌های دولتی شد.

این فعال صنعت پتروشیمی در ادامه تصریح کرد: وزارت نفت نیز از اجرای این تصمیمات کلان دولتی مستثنی نبود و اجرای طرح انعقاد قرارداد مستقیم با کارکنانی که قبلا با پیمانکاران قرارداد داشتند را شروع کرد؛ چیزی که اکنون در وزارت نفت دیده می‌شود این است که فردی که مثل من با شرایط سخت پذیرش شده و کارمند رسمی است، چون از قوانین شغلی وزارت نفت تبعیت می‌کند، حقوق ۳ میلیون تومانی دارد، اما کارکنانی که با اجرای طرح قراردادمستقیم و اغلب به وسیله روابط فامیلی وارد مجموعه شدند، چون کارکنان بخش خصوصی هستند و تحت پوشش قوانین تامین اجتماعی هستند، حقوقشان ۴ میلیون تومان است!

وی گفت: مسئولان و مدیران تهران نشین، فامیل و آشنایان خود را استخدام کردند و به مراکز خوش و آب و هوای وزارت نفت فرستادند، اما افرادی مثل من که با شیوه نخبه گزینی جذب شده بودند، همچنان در مناطق سخت عملیاتی مثل عسلویه ماندگار شدند؛ اجرای این طرح در وزارت نفت سبب افت کیفی در نخبه گزینی شد یعنی فردی که با تلاش بسیار و تحصیل در دانشگاه‌های عالی کشور وارد این صنعت شده، با فردی که ممکن است حتی کارگر زیر دیپلم باشد و با اجرای این طرح سرپرست یکی از کارگاه‌ها شده، در یک سطح قرار می‌گیرد.

این نخبه نفتی اظهار کرد: اکنون می‌بینیم چنین افرادی که سطح تحصیلی بالایی نداشته اند، به دلیل تعدیل مدارکی که پس از اجرای این طرح انجام شد، به عنوان مهندس شناخته می‌شوند، اما فارغ التحصیلان دانشگاهی که در لیست نخبگان کشور قرار دارند، به هیچ عنوان در وزارت نفت جذب نمی‌شوند؛ حتی بعضی از این نخبگان، حاضرند که به صورت روزمزد فعالیت کنند، اما مسئولان نمی‌پذیرند!

طبقه بندی مشاغل فقط به نفع ۴۰ درصد از قراردادی هاست

وی افزود: اخیرا مجلسی‌ها یک طرح جدید را به نام طبقه بندی مشاغل ارائه کردند که مورد استقبال دولتی‌ها قرار گرفت؛ این طرح می‌گوید که رسمی، قراردادمستقیم، پیمانی و ... را در یک ظرف بریزیم؛ اگر تو نخبه دانشگاه شریف هستی، باید با فردی که کارگر ساده بوده، اما  به مرور زمان مدرک دانشگاهی معادل کسب کرده و اکنون سابقه کار یکسان دارد، حقوق برابر بگیری!

این مهندس الکترونیک بخش پتروشیمی کشور ادامه داد: این نحوه گزینش و استخدام مثل این است که در یک مسابقه دو، به برخی از دوندگان بگوییم که بدوند ولی به برخی دیگر بگوییم که دوندگی نکنند؛ حتی ممکن است آن کارگر ساده‌ای که با دیپلم جذب شده و پس از آن مدتی مدرک کارشناسی گرفته، سمت بالاتری نسبت به آن نخبه دانشگاه شریف به دست بیاورد!

وی بیان کرد: چون چندین کارگر و مهندس در کارگاه زیرمجموعه من کار می‌کنند، متوجه شدم که آن‌ها نیز به این طرح اعتراض دارند و می‌گویند که این طبقه بندی مشاغل، نهایتا به نفع ۴۰ درصد کارکنان قراردادی تمام شده است؛ آن‌های می‌گویند فردی که قرارداد مستقیم باشد، چون کارانه دریافت می‌کند، در یک بازه زمانی مشخص، نسبت به سایر نیرو‌های قراردادی که قراردادمستقیم نیستند، حقوق بسیار بیشتری دارد.

این نخبه نفتی در انتها گفت: این طرح نه تنها شالوده نفت، بلکه تمام ارگان‌ها را به هم می‌ریزد؛ طبقه بندی صحیح این است که بر اساس توانایی واقعی افراد، موقعیت و میزان حقوق آن‌ها در نهاد‌های مختلف مشخص شود.

ممنوع الورود شدن نماینده نیرو‌های حراست در منطقه ماهشهر بعد از اعتراضات اخیر کارکنان

در رابطه با اجرای بد طرح طبقه بندی مشاغل در وزارت نفت، یکی دیگر از کارکنان این وزارتخانه، شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی دارای دو ناحیه ماهشهر و عسلویه است که حجم بالایی از محصولات پتروشیمی را صادر می‌کند؛ مدیران این شرکت، طرح طبقه بندی را اجرا کردند، اما خیلی بد اجرا کردند.

وی ادامه داد: مدیریت در منطقه ماهشهر به حدی ضعیف است که صدای همه را درآورده؛ حتی نماینده نیرو‌های حراست در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، به علت اعتراض اخیر نیرو‌ها در منطقه ویژه منطقه ماهشهر، از تاریخ یکم دی ماه به شرکت ممنوع‌الورود شده است!

دولت و مجلس، طرح طبقه بندی مشاغل را با هدف اجرای عدالت در پرداخت حق و حقوق کارکنان و جلوگیری از ظلم به نیرو‌های پیمانکاری یا ارکان ثالث به مردم ارائه کردند، اما اعتراضات کارکنان وزارت نفت نشان می‌دهد که اجرای این طرح، حداقل در این وزارتخانه نتیجه مطلوبی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من متعجبم که بچه های برق که نخبه ترین بچه های ایران هستن و بودن چرا اینقدر باید عاجز باشن!!! ؟؟؟؟؟ میدونید متاسفم تو کل ایران اساتید برقی وجود نداشت که راهنما و مسیر بزرگی رو بیاموزه و براتون نشون بده که شماها بالاترین سطح و شرایط رو بایست در جامعه داشته باشید.بچه های برق باید بدانند که چه قدرت عظیمی و سهم بسیار بزرگی از اقتصاد دنیا فقط مطلق به اونجاست و اگر روزی شما پی ببرید به توانایی و سوادی که دارید بالاترین تخصص‌ها در برابر شما حرفی برا گفتن هم ندارند. من یه پیشنهاد به مهندسین برق دارم اگر میخان موفق باشن بایست مث نیوتن فکر کنن که چرا سیب به هوا نرفت و باید دددنیا رو متفاوتر از همه انسانها ببینند یعنی باید به عمق علم و تحصیل برسید نه مث بقیه رشته ها که سطحی میاموزی و حرفه ای پول در میاری. . قطعا موفق خواهند شد.
Germany
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
حقوق 3 میلیون!!!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
واقعا بی عدالتی در شرکت نفت خیلی زیاده نمونه بارزش اختلاف حقوق شمال و جنوب هست . ما تو شیراز یک چهارم بچه های عسلویه که دو هفته بیشتر کار نمیکنن حقوق میگیریم. اضافه کاریا همشون حرام و مشکل شرعی داره.بعد از اداره جدول حل میکنن بعد روسا میگن اینا باید اضافه کارشون وامل باشه. ارزیابی سالانه همش برا روسا. پاداش میاد بین خودشون تقسیم میکنن . وام میاد همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام میشه یه کاری کنید من دانشگام تمام شده سرمایه هم دارم میخوام کار رو شروع کنم ولی نمیدونم چطوری واز کجا با چه چیزی باید باهاش شروع کنم نمیدونم باید از کی مشاوره بگیرم میشه یه گزارش یا یه چیزی تحقیق کنید تا ما روهدایت کنید کجا بریم
Germany
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
رشته و محل تحصیل شما؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
بازار اولویت ایرانی است تا موقع رسیدن به توان رقابت در وسعت جهان بعد میشود بازار رقابتی بیشتر از این هم نمی شود .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ارسلان
۱۱:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
من از اساتید دانشگاه صنعتی و همچنین دوستان همکارم تو اداره برق همه شون بل اتفاق یه نظر رو دارن اولا هیچ نخبه ای که بتونه مشکل گشای واقعی یه طرح صنعتی مهمی باشه دیگه تو ایران نیست و هم اندک که نخبهکه هست اصلا تو بنیاد نخبه گان نمیره مستقیم براش بلیط برای پرواز اش اون طرف میگیرن و برای حقوق کارمندی با این شرایط جامعه نمی مونه فقط یسری که بیسوادن و ظاهر سازی رو خوب بلندن میمونند تا الکی بگن ما فلانیم و بهمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آقای محترم حق شمانبوده نیروی استخدامی شرکت نفت باشی حق افرادی راکه دردانشگاه های آبادان -اهواز درشرایط بدآب وهوا به دورازخانواده تحصیل کرده اندراخورده ای حتی اگربقول خودت نخبه هردانشگاهی دیکری باشی الویت بادانشجویان صنعت نفت می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
مگه دانشجو نفت برق تحصیل میکنه!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
بنده نیروی قراردادی هستم. بیشتر صحبت های ایشان اصلا صحت نداره. اگر ایشان حقوقش از نیروی پیمانکاری کمتر هست اشکال نداره به یه نیروی پیمانکاریا قرارداد مستقیم بگه سرماه حقوقو مزایامو میدم به تو و حقوق تو روبه من بده.ببینم حاضره؟ ضمنا اصلا طرح طبقه بندی برای نیروهای قرارداد مستقیم انجام نشده در وزارت نفت. اصلا ایشون کارمند نفت هست واقعا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
احمدی نژاد با اون همه بدی که به اقتصاد کشور کرد حداقل مسکنی و فعالیتهای عمرانی زیاد در ۸ساله اش با ۶۰۰هزار میلیارد تومان انجام داد ولی حسن روحانی با هزاروهشتصد هزار میلیارد تومان هیچگونه کاری برای کشور انجام نداد و معلوم نیست این هزارو هشتصد هزار میلیارد تومان توی جیب چند نفر از ۴درصدیا رفته؟ یادش بخیر قالیباف موقع مناظره ی انتخاباتی رو به حسن روحانی گفت شما دنبال منافع ۴درصدیها و پرکردن جیب ۴درصدیهایی و الان این را بعینه دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
این بنده خدا خودار نخبه فرض کرده است اما سرنوشت بیش از ۵۰ نیروی زبده وزارت نفت را نادیده می گیر واین صنعت درطی ۱۰۹ سال با همین تکنسینهای پرکا ر تکنون تلاش نموده است ووحق وحقوق آنها از سوی برخیازامثال ایشان نادیده وچیزی جز پارازیت نمی باشد وحق قانونی نیروی پیمانی است که از حقوق حقه خود برخودتر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام من هم در ایران خودرو خراسان کار میکنم موضوع فوق در اینجا نیز وجود داره بعلاوه آنکه از وقتی که مدیریت جدید آمده کل فامیل و دوست و بستگان مقامات دولتی رو به جهت تداوم مدیریت جذب کرده و نیرو های توانمند و با تجربه قبلی رو عدم تمدید قرارداد کرده و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
جای امیدواری است بالاخره یک خبرگزاری به مشکلات پرسنل رسمی خدوم وزحمتکش نفت پرداخت، آقایان نهادهای نظارتی ونمایندگان مجلس اگر خواهان بازخواست درقیامت نیستید، صمیمانه وعاجزانه به داد مشکلات پرسنل نفت ونخبه گان برسید، به والله قسم از این همه اجحاف و دور زدن قانون و کاستن وضعیت رفاهی وحقوقی پرسنل نفت توسط این وزیر ودستیار آن غیر متخصص وغیر نفتی که حتی یک شب شرایط سخت عملیاتی را درک نکرده اند، خسته شده ایم. قطعا فرجامی ناخوشایند در انتطار این پایمال کنندگان حق قانونی پرسنل نفت د انتظارشان است، آن شاالله
Iran (Islamic Republic of)
فقط قیامت
۲۰:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
ای کاش یکباروزارت نیرو هم برق و هم اب هم تعداد نیروخای مشغول بکارشون اعلام کنن همراه با ذکر اینکه چه تعداد و چه کسانی بعنوان فرزند همکار به پارتی جذب شدن و چه تعداد با ازمون استخدامی. با مدارکشون که اصلا هیچ ارتباطی با شغل مربوطه داره یا نه؟ همراه اعلام حقوق همه
اوضاع ویرانه کو اراده ای که نجاتمون بده
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
فعلا که همه چیز سر جاش نیست و حسابی به هم ریخته فقط باید شب و روز بدویم از گشنگی نمیریم خدا به داد بیکارها برسه واقعا با این گرونی وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
ته مونده شم خوصوسی میکنندوقورت میدن مسعولان جیب پرکن دزد عجب قانونی امد روی کار تمام اموال ملت رافروختند نابود کردن تمام شاه بیچاره چقدرکارخانه ساخت تمام زیرنظر دولت اداره میشد ملت همه شاغل راحت یک اسکناس هزارتومانی نزدیک به 150دلارارزش داشت
Canada
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
توصیه به زنگنه
سنی ازتون گذشته
لااقل بخاطر ان دنیایی و توشه اخرت در روز های اخر عمرت
بخاطر کهولت سن کاری بکن
بگذار تاریخ در موردت خوب بنویسند
این همه مشکلات کارکنان ات دارند و
هی چچهه و به به میکنی و
فکر میکنی .بهترین خدمت را کرده ای
همبشه میخواهی بفهمی .چقدر خوب کار کرده ای
نگاهی به رصایت ملت و کارکنان ات بینداز
تا بفهمی کجا قرار گرفته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خداوند هیچوقت نمیگوید فقط دعا کنیم ومطالبه حق نکنیم .متاسفانه اگر مملکت قانون داشت باید در این شرایط قوه مقننه وقضایه به سرعت ورود کنند وامثال این وزیر وزرا که مملکت را به این شرایط رساندند قویا استیضاح وبرکنار شوند
Canada
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
بهترین روش ارتباط مستقیم و رو در رو با خود زنگنه است
و بازگو کردن مشکلات
اگر مشکل گشا نبود
مطرح کردن مشکلات با روحانی
باید یک روز در ماه وزیر با تمام کارکنانش رودر رو جلسه داشته باشد و به مشکلات گوش داده و برطرف کند
باید یک پست برای انداختن گزارش مشکلات بدون اینکه شناسایی شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
وقتی دولت به نخبه های ایرانی ارزش قائل نیستند بهتر ین را خدمت به خود، مهاجرت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر در نفت کار می کنید حتما دیده اید که حقوق قراردادی ها و پیمانکاری ها با سابقه و شرایط یکسان از رسمی ها بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۷:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
من هم با بیست و اندی سال کار در صنعت نفت و استخدام به عنوان ممتازان این صنعت و انجام کارهای به اصطلاح عبور از تحریم فقط شاهد بی عدالتی هستم. امیدوار به عدالت قادر مهربان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
به داد نفت برسید.
که فرزندان شرکتی با پارتی بازی، آن را از چنگ همه ربودند.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۷:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
نفت را آب برد !!!!
و مدیران اش را خواب!!!؟؟؟؟
سیستم نفت فرسوده و نخبه گزینی ندارد و بومی گزینی و پارتی بازی را بر نخبه گزینی و ملی گزینی ترجیح داده اند.
حال و روز نفت و مدیریتش خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
کجا الان خوبه واقعا! ؟؟ مهندس کشاورزی با مدرک احتمالا ساختگی یا پولی یا در یک دورافتاده یا MBA اومده جای مهندس معمار و شهرساز پیاده سازی رو اجرا میکنه داده کل پیاده رو با(دژبر) تخریب کرده اول میپرسی چرا تخریب میکنید میگن به شما مربوط نیس (حقوق شهروندی =صفر) بعدش آورده وسط پیاده یک متری درخت کاشته خشکیده و چاله کرده. والان کل منطقه همه خیابون رو گذر کردن!!؟ ؟؟؟ یعنی از چاله به چاه افتادن همینه...
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
من در نفت کار میکنم و از سیستم فرسوده انگلیسی و تبعیض و خیانت و پارتی بازیها با اطلاعم.
مدیران نفتی تنبل و کم کارند و این خود خیانتی بزرگ در حق مردم و کشور است و متاسفانه این کم کاری از روی عمد و نخریدن و سفارش ندادن تجهیزات کافی است.
افسوس که نگاه نفتی ها ملی نیست و با وجود بیسواد بودن و نداشتن تحصیلات دانشگاهی اکثر رسمی ها و قدیمی‌های نفت ،نگاهشان به بیرون مرزها است!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
شفاف سازی تنها راهیه که به بچه بازی خاتمه میده
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۶:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
با سلام خدمت دوست عزیزمان
اینجانب رتبه 27کنکور ارشد سال ۹۹ هستم و 9سال هستش که سابقه دارم ولی متاسفانه تو این مدت اصلا آزمونی هم برگزار نشد و حالا اگه آزمون هم بگذارند دیگه سنمون رفته بالا دوست عزیز من اگه یک وقت بخوام اعتراض به حقوقم کنم نمی‌گم چرا یک آبدارچی با من یک اندازه می گیره چون کار اون رو بی ارزش و خودمم پایین میارم میرم سرمو بالا میگیرم میگم حقم بیشتر از این هستش اگه واقعا حقت باشه
ولی اگه میری جلو میگی حقم بیشتر از اینه و بالا دست شما میبینه بابت کاری که نمیکنی و حقوق میگیری هر دم هم به خودت میگی نخبه
ضمنا من یک نیروی پیمانکاری هستم حاضرم با شما در حضور رسانه ها بنشینیم و آزمون بدیم انشاالله قبول می کنید
ضمنا روزی رو خدا میده بجای اینکه زیر آب بندگان خدارو بزنی از خدا طلب کن اگر حقت باشه انشالله خدا می‌ذاره تو سفرت
یاحق
France
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
نخبه هم نخبه های قدیم. مارو رنگ نکن مهندس. اینجا به بچه های رسمی میگن بچه های خدا. همه امتیاز و حقوق مال شماست . دیگه از سفره چیزی نمونده که ببرین. شما دارین آش با سفرش میخورین. تو اتاقتون نشستیم چشمتون آفتاب نمیببینه. دوهفته کار دو هفته استراحت. باسی روز استعلاجی در سال. خونه تو شهرک های جم . با حق پرواز به هر کجای ایران برا رفت امد. ماهی بیست میلیونم میگیری. کاری هم که نمیکنن‌ بشین سرجات همینم از سرت زیاده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
و
۱۵:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا یکی از خیانت کار ترین افراد به انقلاب بعد از سال ۵۷ به جرات میتوان گفت زنگنه هست آینده مشخص خواهد کرد و خواهید فهمید.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۵:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اونایی که ما می شناسیم دو هفته رو سکو نفتی یا بنادر هستند و دو هفته خونه با تمام مزایا و حقوق بالا بلیط هواپیما و ‌....
ما ایرانی هستیم نباید حقوقمان رو با دلار حساب کنیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس به برخی می دهند.
تبعیض و بی عدالتی، زیاده خواهی، قدر نشناسی و منفعت طلبی همه اش ناپسند است از سوی هر کسی که باشد، از سوی مسولان ناپسند تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
محصول عرضه شده به صنعت نفت باید آلمانی یا آمریکایی باشد تا راه هموار باشد...
در صنعت نفت جایی برای استارت آپ ها نیست؛ یعنی استارت آپ ها عددی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۴:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
شرکت نفت و پتروشیمیا ازمون ورودیش جزو سختریناس و ب قول خودشون نخبه گزینی میکنند ولی حقوقشون با یه معلم ک تمام سال بیکار و ازمون ورودی راحتی داره و از دانشگاههای معمولین یکیه....فرق ما اینه ک ما انقد سرمون تو کار و سختی کار و خستگی وقت اعتراض نداریم اما معلما انقد وقت فراغتشون زیاد تو سال ۲۴ بار اعتراض میکنن....جالبم اینه معلماهربارم اعتراض میکنن ب حقوق نفتیا گیر میدن ...خودشون و بانفت مقایسه میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت احمدی نژاد در ۸سال فعالیت خود با ۶۰۰هزار میلیارد تومان کلی کارهای عمرانی انجام داد که در دنیا بی سابقه بود ولی آقای روحانی در این ۸سال خود با هزارو هشتصد هزار میلیارد تومان هیچ کاری انجام نداده پس این همه بودجه که سه برابر دولت احمدی نژاد داشته را کجا صرف کرده؟
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باید ارزش زمانی پول رو هم حساب کنید، دولت احمدی نژاد با نفت 140 دلاری بیشترین درآمد رو داشته و اون پول رو در پروژه هایی بلند مدتی مثل پالایشگاه و کارخانه های بزرگ که باعث افزایش درآمد کشور بشن نکرد. بلکه بیشتر پول رو صرف طرح ها کوچک و زود بازده مثل راه های روستایی و کارخونه های کوچک و مسکن مهر کرد که رای جمع کنه. عمل کرد ضعیف روحانی هیچ دلیل بر خوب بودن احمدی نژاد نیست - روحانی پولی نداشت و کاری نکرد، احمدی نژاد پول داشت و به بادش داد که به نظرم بدتره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
واقعا به تحصیل کردها خیلی جفا کردند آنها رو پشت درب نگه داشتند آنوقت اقوام و دوستان از مسیر پیمانکاری و قراردادی جذب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
چالوچی
۱۴:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
من الان هشت ساله توی عسلویه کار میکنم باسمت مونتاژکار با پایین ترین حقوق البته با پمانکار کار کردم متاسفانه هیچ نظارتی به پیمانکار نمیشه هیچ گونه مزایا یا عیدی نمیده
yjc لطفا صدامون به مسولین برسون خواهشا
Canada
محمد
۱۳:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه این واقعیتی هست که اتفاق افتاده در وزارت نفت.
نیروهای پیمانکاری که چندسال پیش با مدرک دیپلم بعنوان اپراتور دیزل یا اپراتور تصفیه خانه و ... بکار گرفته شده اند حالا با گرفتن یک مدرک لیسانس از دانشگاه های آزارد شهرستان و معدلهای بسیار پایین ادعای مهندس بودن و حقوق و مزایای مساوی با پرسنل رسمی و نخبه میکنند.
نمایندگان مجلس هم متاسفانه به جهت ذینفع بودن خود و اقوام و فامیلهاشون از این بی عدالتی ها حمایت میکنند و باعث بی انگیزگی پرسنل نخبه و رسمی میشوند. از طرفی حق فارغ التحصیل های بیکاری را ضایع میکنند که از دانشگاه های طراز اول کشور مدرک گرفته اند اما پارتی ندارند و کسی آنها را جذب نمیکند.
حتی از استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت هم امتناع میکنند. اما از آنطرف نمایندگان ادوار مجلس با مدرک کشاورزی و جغرافیا بهمراه فامیلهاشون رو استخدام میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
برای من سواله بعضی از وزرای ما ایرانی اند یا خارجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۲۲:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
از چه نگرانی که مارک اصل خارجی دارند اما زبان فارسی را خوب حرف می زنند مثل زبان مادر ، فارسی با لهجه حرف می زنند . بعضی وقتها یواشکی به خودشان می گویند، برد که برد. اگر نبرد خودمان می بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا از تحصیل کرده های داخلی نمیزارین عادت کردین آغوشتونا برای بیگانگان باز نگه دارید ولی برای استعداد داخلی ارزش قائل نباشید.نفت مال همین مردمه از مررم بترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
بابا زیاد خودتان را ناراحت نکنید من با معدل ۱۹ از دانشگاه ملی مهندس پتروشیمی وپالایش نفت و گاز جند بار امتحان و مصاحبه موفقیت آمیزی قبول شده بهجایم آقازاده ها را جایگزین کردن بهانه در آوردند الان کشور ما آقازاده ومسیول سالاری نه حمایت از ملت مظلوم عدالت علی معلوم نیست کجا مانده همه جیز بیهوده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
ما شاغلین وبازنشستگان نفت چرا نباید از حق قانونی خود نفعی ببریم همسان سازی چرا نباید اجرا بشه این واقعاً خیلی فکر می خواهد زنگنه مدیر موفقی نبوده در هیچ کاری
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
نترسید ، نترسید ،
ما همه با هم هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
وزارت دزدان و اخلاس گران .باید خارجی بیارند به سودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
کجا شما دریافتی تون 3 میلیونه ما ها که شرکتی هستیم میدونیم این حرف ها یعنی چه اگه راست مگی فیش حقوقی تو بزار توسایت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا مارو چی فرض کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای عزیز نخبه این نیست که کسی به خودش بگه یا نگه!
مثل یه درجه است
نخبگی شرایط داره که اگر کسی تونست اونها رو کسب کنه بهش میگن نخبه و آیتمی در فیش حقوقی به نام حق نخبگی میگیره
اگر میگه نخبه حتما تونسته به این درجه برسه و در شرکت نفت به عنوان نخبه استخدام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
هرچی درخت پر بار تر باشه سر به زیر تره، نخبه نخبه نخبه
Canada
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
Canada
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
کاملا این شاخص در تمام گزینه های خصوصی سازی و حتی در بدنه خود دولت رخنه کرده و نخبگان در بخش آبدارخانه و بیسوادان مدیر با مدرک MBA زیر سیکل سواد با دیپلم افتخاری در مدیرعاملی و معاونت و هیت مدیره مشغول به کار شدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
کسی به خودش نمیگه نخبه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
این اقا یه مثال ساده زد نه اسمشو گفته نه شهرتش
خودشو گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دیگه عادی شده این خبرا
Turkey
Ali
۰۸:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
انتقال بخشی از بدهی ایران در کره ..از طریق بیت کوین یا یوان چینی ..بدین ترتیب, ایران بازگرداندن بدهی کره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
از آقای فرزین مینو که در مورد حاج قاسم حرف های بی جا چه خبر
ایشون زمانی که متوجه نبودند میکروفن فعال است در مورد حاج قاسم عزیز سخنانی را گفته بودند
راستی در دولت چه خبر است!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام باشگاه ،
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۷:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
لطفا به وزارت بهداشت هم ی سرکی بکشید همه چیز در چنته هیئت علمی شده و مدیران . ماشاالله باندو پارتی غوغا میکند بنازم به آن عدالتتان درتعجب هستم این عدالت نانوشته را از کجا آورده اند ای کاش دولت مردانمان یک نیم نگاهی هم به قانون کشور های دیگر می کردند واینهمه دم از عدالت نمی زدنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
زنگنه خیانت کاره کی می خواهید بفهمید
آخرین اخبار