داور بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر سردار آسمانی، آثار این رویداد را بر اساس واقعیت و هنرمندانه دانست.

رضا گشتاسب داور بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر سردار آسمانی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار این رویداد فرهنگی گفت: آثار این بخش نه‌ تنها شتابزده تولید نشده‌اند و شعاری نیستند، بلکه با بهره‌گیری از مستندات، جذابیت‌هایی دارند که مخاطب چه با مطالعه و چه با تماشای آن در قالب اجرا لذت خواهد برد.

وی ادامه داد: در بررسی آثار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی، شاهد آثار بسیار خوبی در فرم و نوع روایتگری بوده ایم.

داور بخش مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی تأکید کرد: من معتقدم تولید متون نمایشی باکیفیت بیانگر این است که اگر هنرمند نگاه متفاوتی نسبت به یک موضوع مشترک داشته باشد، حتما آثار ماندگاری خلق خواهند شد.

وی افزود: هفت اثر ماندگاری که در این جشنواره تولید شده‌اند، برآمده از یکسری اسناد، واقعیت‌ها، خلاقیت‌ها و خلق هنری است که با نگاه متفاوت توانسته‌اند به شکل مطلوبی سردار سلیمانی را معرفی کنند.

گشتاسب درباره اطلاعاتی که به‌واسطه نمایشنامه‌های جشنواره سردار آسمانی به مخاطب ارائه می‌شود، تصریح کرد: اگرچه در همه دنیا سردار سلیمانی شخصیتی شناخته شده است، اما یکسری عملیات وجود داشته که بنا بر موقعیت، افراد زیادی از آن اطلاع ندارند؛ بنابراین وقتی در قالب نمایش درآید مخاطب متوجه خواهد شد که از چه زوایایی پرداختن به یک اسطوره می‌تواند جذاب باشد.

داور بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی این جشنواره با بیان اینکه مهم‌ترین بخش نمایش‌نامه‌نویسی کسب اطلاعات درباره موضوع است، گفت: آثاری در این دوره وجود دارد که پیشنهاد‌هایی جدی برای پرداختن به اسطوره‌ها محسوب می‌شوند.

وی درباره نقش و اهمیت برگزاری جشنواره سردار آسمانی گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به دلیل برخی از تحرکات، تروریست می سازند و به همین دلیل شخصیتی مثل سردار سلیمانی که توانسته به مقابله با آن‌ها برخیزد، باید به‌درستی به جهان شناسانده شود تا واقعیت‌ها واژگون نشان داده نشود. در آثار دومین دوره این جشنواره، به‌واسطه نگاه درست نمایشنامه‌نویسان، یکسری حقایق به‌صورت بسیار اثربخش نشان داده شده و موقعیت به‌خوبی تشریح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار