عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: از سال گذشته عملیات طراحی و ساخت اولین اتوبوس برقی آغاز شده است و این اتوبوس تا پایان سال به شهرداری مشهد تحویل داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به ساخت اولین اتوبوس برقی داخلی به سفارش شهرداری مشهد بوسیله شرکت مپنا، گفت: شرکت مپنا با همکاری شرکت عقاب‌افشان از سال گذشته عملیات طراحی و ساخت این اتوبوس را آغاز کرده‌اند و این اتوبوس تا پایان سال به شهرداری مشهد تحویل می‌شود.

او با اشاره به اینکه با ساخت این اتوبوس اولین اتوبوس برقی ساخته‌شده در کشور متعلق به مشهد خواهد بود، افزود: پس از تحویل این نمونه خودرویی، حدود شش ماه زمان نیاز است تا در مشهد به‌صورت رسمی آزمایش کاری انجام شود و در صورت موفقیت‌آمیزبودن مراحل آزمایشی، با انعقاد قراردادی می‌توان وارد مرحله انبو‌ه‌سازی این اتوبوس شد.
 
عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد درباره ایستگاه شارژ این اتوبوس هم ادامه داد: شرکت مپنا ایستگاه شارژ این اتوبوس برقی را در پایانه غدیر ساخته است.

مهدی‌نیا بیان کرد: شاسی این اتوبوس از کارخانه سمنان به کارخانه کرج فرستاده شده است و مراحل نصب قطعات الکتریکی روی شاسی در حال انجام است.
 

بیشتر بخوانید

 
او در ادامه با اشاره به اقدامات دیگر شورا و مدیریت‌شهری درباره برقی‌سازی ناوگان‌های مختلف حمل‌ونقلی شهر پرداخت و تصریح کرد: به‌تازگی طرحی به تصویب شورا رسیده است تا مطالعات جامع برقی‌کردن ناوگان در مشهد انجام شود و پس از این مطالعات، نقشه راه برای چگونگی برقی‌کردن ناوگان‌های حمل‌ونقل نظیر اتوبوس، موتورسیکلت و خودرو‌های شخصی تدوین خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: هم‌زمان با این اقدامات، فرایند برقی‌سازی دو هزار دستگاه موتورسیکلت را در دستورکار داریم. شهرداری مشهد در گام اول ۸۰ درصد قیمت موتورسیکلت برقی را برای افرادی که از طریق این وسیله نقلیه امرار معاش می‌کنند، از طریق تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
 
مهدی‌نیا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، به احتمال زیاد فرایند تبدیل این موتورسیکلت‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. در اولویت‌های بعدی هم  می‌توان درباره برقی‌سازی خودرو‌های شخصی تصمیم گرفت.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار