معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم رفع دغدغه فرزند آوری زوج‌های جوان در استان گفت: اجرای طرح هرخانه یک پایگاه فرهنگی دردستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  با تأکید بر لزوم رفع دغدغه فرزند آوری زوج‌های جوان در استان اظهار داشت: باید در کنار طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح هر خانه یک پایگاه فرهنگی با موضوعات مختلف در سطح استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان اجرایی شود.

او با اشاره به اینکه دغدغه کاهش آمار فرزند آوری زوج‌های جوان در استان سمنان باهم افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌صورت ویژه و مستمر بررسی و پیگیری می‌شود، افزود: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان نشان از دغدغه ارزنده مردم نسبت به شفاف بودن آمار‌های ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه برای مسئله کاهش ازدواج اقدام‌های فرهنگی لازم با تلاش دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان به‌صورت تخصصی در ارتباط با این موضوع رویکرد‌های کارشناسی خود را ارائه دهد.

خجسته پور یادآور شد: مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه در کاهش ازدواج و فرزند آوری زوج‌های جوان تأثیرگذار است، اما در ارتباط با کاهش این آمار‌ها نباید به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بی‌تفاوت بود.

او در ادامه بابیان اینکه بهزیستی بیش از ۸۰ خدمت در قالب‌های مختلف به اقشار مردم ارائه می‌دهد، گفت: مشارکت آحاد جامعه در طرح‌های خداپسندانه بهزیستی برای حمایت از مددجویان افزایش یابد و این در حالی است که در ماه‌های گذشته مردم سمنان در قالب‌های مختلف برای کمک‌رسانی به اقشار کم‌درآمد جامعه اقدام کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.