یک شهروند یمنی بر اثر تیراندازی نیرو‌های گارد مرزی عربستان جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المنار، یک شهروند یمنی امروز سه شنبه بر اثر آتش گارد مرزی عربستان در استان صعده جان خود را از دست داد.

خبرنگار شبکه المسیره از شهادت یک شهروند با گلوله نیرو‌های مرزی در منطقه الرقو در شهرستان مرزی منبه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستانی حملاتی هوایی را بر یمن انجام دادند؛ به طوری که سه حمله هوایی به منطقه الفرع در شهرستان کتاف و دو حمله هوایی به وادی آل ابوحیازه در شهرستان کتاف به انجام رسید؛ همچنانکه حمله‌ای نیز به وادی لیه در شهرستان الظاهر انجام شد.

از سوی دیگر، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن پس از حضور در محل آرامگاه «صالح الصماد» رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی اعلام کرد: متجاوزان و اشغالگران بدانند که ملت یمن فقط دو گزینه پیش رو دارد؛ یا پیروز می‌شود و با عزت و شرافت و آزادی و استقلال زندگی می‌کند یا شرافتمندانه شهادت را انتخاب می‌کند.

او در ادامه گفت: شکست دادن ملت یمن دشوار است. آن‌ها در طول تاریخ هرگز متجاوزان و اشغالگران را نپذیرفته‌اند و نخواهند پذیرفت.

وزیر دفاع یمن همچنین گفت: دوره جا خوش کردن دشمنان در سرزمین تمدن و تاریخ گذشته است و بازنخواهد گشت.

وی در ادامه افزود: ما با شهدا پیمان می‌بندیم که در مسیری که با خون خود آبیاری کردند، پیش می‌رویم.

گفتنی است عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشور‌های همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار