رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در دهه اول عزاداری فاطمیه (س) رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی مانع افزایش بیماری کرونا در استان خواهد شد.

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ممکن است نوساناتی در آمار مبتلایان به کرونا، طی روز‌های مختلف داشته باشیم که جای هیچ گونه نگرانی برای هم استانی‌ها ندارد.

او افزود: با همکاری مردم و اصناف روند کلی ابتلا به بیماری کرونا و میزان مرگ و میر در این بیماری در استان رو به کاهش است.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: با تداوم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مخصوصا پرهیز از دورهمی‌ ها و رعایت هیئت‌ ها به ویژه در دهه‌ی عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) می توان در روند کاهش بیماری در استان کمک شایانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: مردم با توجه به شرایط پیش آمده باید از حضور در مراسمات خودداری کرده و به صورت مجازی در مراسم های عزاداری‌ شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌ های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۸ بیمار شامل ۱۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

دهقانی فیروز آبادی گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۷۱۳ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.