مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور گفت: بررسی ابعاد مختلف حقوقی و سیاسی فتنه ۸۸ در جمع فرهیختگان و اندیشمندان حقوقی باید مورد تامل و تفحص قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سهراب انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان به مناسبت فرارسیدن یازدهمین سالگرد حماسه یوم الله نهم دی، ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام، شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده، اظهار کرد: حماسه ۹ دی برگ ذرینی از تاریخ مردمان این سرزمین است که این مردم با بصیرت انقلابی خود آن را به منصه ظهور رسانیدند.

رئیس بسیج سازمان حقوق دانان بررسی و واکاوی حماسه ۹ دی را برای جوانان لازم دانست و تصریح کرد: حماسه ۹ دی متعلق به عموم ملت ایران اسلامی است خصوصا جوانان که در دنیای مدرن پر پیچ و خم فضای مجازی هستند و اگر محتوای درست و دقیق به آن‌ها عرضه نشود امکان دارد که حق را از باطل تشخیص نداده و دچار اشتباه شوند.

انبارکی افزود: رهبر معظم انقلاب در آن سال‌ها اشاره داشتند که هشت ماه فتنه سال ۸۸ برابری می‌کند با هشت سال دفاع مقدس که این نشان و حکایت از اهمیت فتنه و حماسه پرشور ۹ دی را دارد.

وی حماسه ۹ دی را شب قدر انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: برخی گمان می‌کنند فتنه سال ۸۸ همان چیزی بود که توسط تعدادی آشوب‌گر در خیابان‌ها دیده شد چرا که این یک جریان معمولی نیست و یک ریشه و بیماری عمیقی بود که با برخورد‌های سیاسی و امنیتی حل نمی‌شد بلکه نیاز به یک حرکت عظیم مردمی داشت که این حرکت ۹دی بود و مردم عزیز ما در آن روز‌ها بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس کارخانه‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی، صنعت و تولید هیچ کدام تعطیل نشدند، اما دشمنان خارجی و عناصر داخلی ناآگاه یا خائن در فتنه سال۸۸، هشت ماه کشور را به تعطیلی کشاندند و در آن سال‌ها با اعمال قطع‌نامه‌های ضد ایرانی در سازمان ملل علیه نظام مقدس اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... گسل‌هایی را در کشور ایجاد کردند که البته توهین به مقدسات اسلامی از جمله به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام یکی از اتفاقات تلخ آن روز‌ها بود که این کار حماقت‌گونه باعث شد آتشی بر دامن فتنه‌گران افتد.

رئیس بسیج سازمان حقوق دانان بیان کرد: بررسی ابعاد حقوقی فتنه ۸۸ و مبانی آن سیاسی آن در بین اقشار تحصیل کرده و اندیشمند امری لازم و ضروری است چرا که جرائم بزرگی در فتنه سال۸۸ در کشور صورت کرد.

انبارکی گفت: ملت فهیم ایران اسلامی باید در برابر این فتنه پراکنی‌ها میزان هوشیاری خود را افزایش دهند و مقام عظمای ولایت در این سال‌ها بر موضوع نفوذ تاکید بسیار دارند چرا که امکان دارد یکی از فتنه‌هایی که برای نظام انقلاب اسلامی اتفاق افتد پدیده نفوذ باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال نفوذ در بدنه نظام و حتی ارکان آن هستند لذا این امر مهم است که قشر فرهیخته، اندیشمند و جوانان انقلابی با تبیین بیانات مقام مطلق ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی در لایه‌های مختلف جامعه حرکات و تاکتیک‌های دشمنان را خنثی سازند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار