نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد میزان نتیرات آمونیومی که در بیروت منفجر شد، ۵۰۰ تن بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه i۲۴، حسان دیاب، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز، سه شنبه در سخنانی اعلام کرد گزارش دفتر تحقیقات فدرال آمریکا میزان نیترات آمونیومی را که در تاریخ ۴ اوت داخل بندر بیروت منفجر شد را ۵۰۰ تن ارزیابی کرده است.

بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای حسان دیاب، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با شماری از روزنامه نگاران در دفتر نخست وزیری اعلام کرد گزارش اف بی آی نشان داد میزان نیترت آمونیومی که منفجر شد؛ تنها ۵۰۰ تن بوده است. او در ادامه افزود: ۲۲۰۰ تن باقی مانده کجا رفت؟

مقامات لبنان در زمان این انفجار هولناک که سبب کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن و نیز زخمی شدن بیش از ۶۵۰۰ نفر شد، علت آن را آتش سوزی که در انباری که این مواد در آن نگهداری می‌شد، اعلام کردند. طبق آنچه حسان دیاب در آن زمان اعلام کرد ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم از شش سال پیش بدون انجام اقدامات حفاظتی، در آنجا ذخیره شده بودند.

تیمی از اف بی آی در تحقیق اولیه مشارکت داشت و نسخه‌ای از این گزارش به طرف لبنانی تحویل داده شد. خبرگزاری فرانسه اعلام کرده نتوانسته از مضمون این گزارش اطلاع پیدا کند.

لبنان با انجام تحقیقی بین المللی در خصوص این انفجار که خسارت‌های فراوانی را به بندر اصلی این کشور و نیزشماری از مناطق پایتخت وارد کرده، مخالفت کرده است؛ انفجاری که سبب بی خانمانی هزاران خانه‌ای شده که یا خسارت دیده و یا تخریب شده اند.

مقامات لبنان از زمان وقوع انفجار، در خصوص آن تحقیق کرده اند؛ اما «فادی صوان» بازپرس پرونده انفجار بیروت در ماه میلادی کنونی از تعلیق تحقیقات به مدت ده روز بعد از درخواست دو وزیر سابقی که علیه آن‌ها اقامه دعوی شده بودف خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار