رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: ۵۷ درصد تصادفات برون شهری و فوتی‌ها و مجروحین این تصادفات تنها مربوط به سه محور استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرهنگ محمد حیدری در جلسه  کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان با اشاره به سیر کاهشی تصادفات برون شهری استان در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه از سال ۱۳۹۶ تاکنون تصادفات استان سیر کاهشی داشته که نتیجه تلاش تمامی دستگاه‌های فعال در این حوزه است.

او افزود: در ۹ ماهه امسال هم خوشبختانه رتبه چهارم کشوری را در بحث کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری کسب کردیم که نشان از عملکرد و هماهنگی خوب همه دستگاه‌های استان در این حوزه دارد.

اودر ادامه با اشاره به اینکه فوت یک نفر در تصادفات تبعات بسیاری به همراه دارد، گفت: متاسفانه بیشترین فوتی‌های تصادفات در رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال رخ می‌دهد که خسارات سنگینی برای کشور به همراه دارد.

حیدری بیان  کرد: سیر کاهشی تصادفات جای تقدیر دارد، اما باید آمار فوتی‌های تصادفات به حداقل ممکن برسد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از فوت ۲۴۰ نفر در تصادفات برون شهری استان در ۹ ماهه امسال خبر داد وافزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳.۸ درصد کاهش داشته است.

او افزود: تعداد مجروحین تصادفات برون شهری هم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد کاهش داشته است.

حیدری گفت: در مجموع در تصادفات برون شهری امسال کاهش ۳۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کردیم.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه این سیر کاهشی تصادفات را در کنار همکاری همه دستگاه‌ها مرهون اقدامات کنترلی پلیس راه دانست و افزود: در سال‌های اخیر شناسایی تخلفات بصورت هدفمند در دستور کار قرار گرفت و عمدتا روی سرعت و سبقت غیرمجاز متمرکز شدیم.

او افزود: علاوه بر این سخت گیری‌ها در حوزه تخلفات رانندگی تشدید شد و برای خودرو‌های با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر علاوه بر اعمال جریمه و نمره منفی، ۱۰ روز توقیف خودرو در نظر گرفته شد.

حیدری در ادامه با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های استان و رفع نقاط حادثه خیز گفت: در حال حاضر طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵۷ درصد تصادفات برون شهری و مجروحین و فوتی‌های این تصادفات تنها مربوط به سه محور استان است.

او افزود: خروجی کرمانشاه به سمت بیستون، کرمانشاه به سمت ماهیدشت و از میدان آناهیتا تا سه راهی قزانچی سه محوری هستند که بیشترین تصادفات برون شهری استان و فوتی‌ها و مجروحین تصادفات ۹ ماهه ابتدای امسال را به خود اختصاص داده اند و بیشترین حجم تردد هم مربوط به همین محور‌ها است.

حیدری در ادامه به وضعیت بحرانی جاده کرمانشاه-کوزران هم اشاره کرد و افزود: محور کرمانشاه- کوزران یک محور فرعی است، اما در سال‌های اخیر حجم تردد آن افزایش یافته و به تبع آن تعداد تصادفات و فوتی‌ها هم در این محور افزایش یافته است.

او افزود: در حال حاضر بخشی از حجم تردد به سمت اورامانات از این محور انجام می‌شود و نیاز است جزو محور‌های اولویت دار جهت رفع نقاط خطر و ارتقا زیرساخت آن در پروژه‌های سال آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.