مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و افزایش مصرف گاز و محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌‎ها، بهینه سازی مصرف برق ضرورت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رضا خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بیان کرد: برای پیشگیری از قطع برق و خاموشی‌های ناشی از کمبود گازرسانی به نیروگاه‌ها، مشترکان نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف برق و گاز همکاری کنند.

او، تصریح کرد:  با توجه به اینکه در فصل زمستان به دلیل شدت سرما، مصرف برق به علت استفاده از دستگاه‌های مولد گرما افزایش می‌یابد از این رو همراهی و مشارکت مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و استان به‌ ویژه در شرایط کرونایی، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و اثربخش باشد.

خسروی، ضمن دعوت از تمام مشترکان برق در سراسر استان فارس برای مشارکت در این عزم ملی، ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت پاداش برای فصل زمستان هم تداوم دارد و مردم در صورت مدیریت مصرف، از این پاداش بهره‌مند می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با قدردانی از همکاری مطلوب مشترکان این شرکت در گذر موفق از پیک تابستان ۹۹ ، افزود: شهروندان در اقصی نقاط استان پهناور فارس در طرح‌های پیک سایی مدیریت مصرف مشارکت جدی داشتند که نتیجه این همکاری‌ها، صرفه جویی ۸۲۴ مگاواتی انرژی برق در تابستان سال ۹۹ بود و انتظار می‌رود این مشارکت‌ها در فصل زمستان نیز تداوم یابد.

او، برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در فصول سرد سال به پاره‌ای از راهکارها اشاره و اظهار کرد: بهره‌گیری از نور خورشید در طول روز، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره ، استفاده از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A و استفاده از پرده‌های ضخیم برای جلوگیری از خروج هوای گرم از محیط می‌تواند تا حدی زیادی در مصرف بهینه انرژی در فصل سرد سال موثر باشد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار