مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این نهاد برای صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تامین نیاز‌های غذایی مردم گفت: امسال ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تصرف و آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نصیری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک هزار مورد اجرای حکم رفع تصرف از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی اعم از تبصره دو ماده ۱۰ و ماده سه حفظ تغییر کاربری اجرا شده است.

او با بیان اینکه اغلب تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان‌های اطراف تبریز انجام شده است گفت: بیشترین تغییر کاربری‌ها در تبریز، هشترود، شبستر، هریس و بستان آباد انجام شده است.

او با اشاره به تخریب گسترده واحد‌های مسکونی ساخته شده منطقه سعیدآباد شهرستان بستان آباد در روز‌های اخیر گفت: تنها در یک روز ۱۳۰ مورد قلع و قمع در این منطقه داشتیم که حدود ۸۰ مورد آن مربوط به تبصره دو ماده ۱۰ و ۵۰ مورد ماده سه قانون حفظ کاربری می‌باشد.

نصیری گفت: متاسفانه بهترین اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان بستان آباد بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری شده که با قلع و قمع صورت گرفته ۳۰ هکتار از این اراضی آزاد سازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.