مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از درخواست تعطیل شدن اداره‌های اصفهان برای روز‌های پایانی این هفته به دلیل آلودگی شدید هوا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سید مهدی میرجهانیان  مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تداوم آلودگی هوا در ۴۸ ساعت و تهدید‌های آن برای سلامتی مردم درخواست تعطیلی اداره‌های دولتی و خصوصی اصفهان را در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته مطرح کرد که در کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان بررسی و جهت تصمیم گیری نهایی به وزارت کشور اعلام شد.

او اظهارداشت: بر اساس قانون هوای پاک، دانشگاه علوم پزشکی در صورت تداوم آلودگی هوا به مدت ۴۸ ساعت می‌تواند درخواست تعطیلی را مطرح کند که پس از بررسی توسط دبیر قانون هوای پاک یعنی اداره کل حفاظت محیط زیست و دستور استاندار برای تایید و تصمیم‌گیری نهایی به وزارت کشور اعلام می‌شود.

میرجهانیان به جلسه‌های مختلف کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان در چند روز گذشته اشاره و اضافه کرد: در این جلسه‌ها مقرر شد که بازدید‌هایی از پالایشگاه و نیروگاه‌های اصفهان انجام و فعالیت برخی از صنایع محدود و طرح زوج و فرد مجدد در اصفهان اجرا شود.

او ادامه داد: همچنین بر برخورد جدی با خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا و اطلاع رسانی درباره پرهیز از ورزش و فعالیت در فضای باز تاکید و مقرر شد که تعدادی آمبولانس اورژانس در چهارراه‌های اصفهان برای امدادرسانی به موارد اضطراری مستقر شود.

بیشتر بخوانید 

مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه‌های اصفهان در زمان حاضر پلمب است و استفاده آن‌ها از مازوت تکذیب شد.

میرجهانیان افزود: در این روز‌ها بدلیل سرمای شدید هوا و کمتر شدن دما در دی امسال نسبت به سال‌های گذشته با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ از جمله اصفهان مواجه هستیم.

او، مهمترین توصیه به مردم در این روز‌ها را ماندن آن‌ها در خانه، عنوان و تاکید کرد که مردم تا جای ممکن از خودرو‌های تک سرنشین استفاده نکرده و در صورت خروج از خانه از ماسک‌های سوپاپ دار استفاده کنند و افزود: ماسک‌های سه لایه و پارچه‌ای برای آلودگی هوا مناسب نیست.

مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه نهم دی وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ (AQI) اعلام کرد.

امروز اصفهان بر اساس نمودار ثبت شده اداره کل محیط زیست استان آلوده‌ترین روز سال جاری گزارش شده است.

هوای اصفهان روز‌های دوم، سوم و هشتم دی ماه امسال نیز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهر‌های صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکار‌هایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یگانه شیخ
۱۰:۰۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خدا فردا به داد داوطلبین آزمون استخدامی برسه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۰۹:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
واقعا اینهمه مشکل وجود داره ولی بچه های مردم رو دارن میکشونن سر جلسه ازمون !! برگزاری این آزمون خیلی خطرناکه و بچه های مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت شدند. سزاوار نیست. این جوونا همونایی هستند ک موقع انتخابات شورا و مجلس و ریاست جمهوری حضورشون پررنگ بوده. از جانب یه پدر صحبت میکنم
من ک ب هیچ عنوان ب فرزندم اجازه رفتن ب چنین ازمونی رو نمیدم جایگاهِ فرزندم نوشِ باقی شرکت کنندگان ولی آیا عذاب وجدان مسئولانی ک میتونستند آزمون رو جا ب جا کنند و نکردند راحت میذاره ‌!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خوب
آخرین اخبار