امام جمعه یزد بر برگزاری روضه‌خوانی ایام فاطمیه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی استان، با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی همه مردم را به هم ریخته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: مسئله سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و همه از نظر شرعی در زمینه حفظ سلامت مردم مسئول هستیم.

او افزود: ایام فاطمیه از قدیم‌الایام با روضه‌خوانی همراه بوده و نباید تعطیل شود بلکه باید با تغییر سبک برگزاری، ضمن رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت مردم برقرار باشد.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: مساجد همواره در غربت بوده‌اند و در مراسم عزاداری ماه محرم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و نگاه بیشتر روی حسینیه‌ها و تکایا بوده بنابراین بهتر است در ایام فاطمیه، ضمن برگزاری مراسم روضه مساجد را نیز احیا کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم روضه‌های خانگی و سنواتی خود را در این ایام برگزار کنند، اما مراقب باشند که جمعیت با استاندارد‌های ستاد پیشگیری از کرونا همخوانی داشته باشد و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند، اگر در منزل فضا ندارند روضه‌ها را به مساجد انتقال دهند.

او با تاکید بر برگزاری مراسم روضه خانگی حتی با جمعیت کم در ایام فاطمیه بیان کرد: در مساجد نیز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، جمعیت و مدت زمان محدود، اصل مراسم سخنرانی و مداحی برپا و از برگزاری مراسم جنبی پرهیز شود.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه اگر روضه‌ها به مساجد منتقل شوند، هم روضه‌های فاطمیه تعطیل نشده و هم مساجد احیا شده اند، افزود: در عین حال باید مراقب باشیم که جان مردم به خطر نیافتد و بدانیم که همه ما در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و این مهم یک وظیفه شرعی است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.