معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد و توسعه ۷۰۰ هکتاری این عرصه، تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز به ویژه در ارتفاعات جنوبی، به دلیل کارکرد‌های اکولوژیک و نقش تصفیه و پالایش آلودگی هوای شهر و اثرات مثبت در کاهش ذرات معلق و گرد و غبار، در سال‌های اخیر توسعه این محدوده به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

او افزود: به همین منظور از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸، بیش از ۳۶۰ هزار اصله درخت در این عرصه در مساحتی به وسعت ۹۰۰ هکتار کاشته شد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت دیگر، در فضایی به وسعت ۷۰۰ هکتار به اتمام خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد،  ادامه داد: با توجه به آمار توسعه ۲۱۰۰ هکتاری کمربند سبز در بازه زمانی شروع احداث کمربند سبز جنوبی در سال ۸۴ تا ۹۶، و بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تنها در مدت ۴ سال در سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، حجم فضای سبز کمربند سبز جنوبی مشهد بیش از ۱۶۰۰ هکتار افزایش یافته که نشان از رشدی ۷۶ درصدی این عرصه دارد و این رقم موفقیتی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت زیست محیطی شهر مشهد است.

یعقوبی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که در چند سال اخیر در دستور کار این معاونت قرار گرفته استفاده از گونه‌های بومی، کم نیاز و کم آب طلب است تا علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداری، شاهد توسعه پایدار و همسو با محیط طبیعی شهر، در این ارتفاعات باشیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.