باشگاه تراکتور در چند روز اخیر بازهم دچار تغییر و تحولات زیادی شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گویا باشگاه تراکتور قرار نیست رنگ آرامش و  ثبات را ببیند. هوشنگ نصیرزاده شب گذشته از معاونت ورزشی این باشگاه استعفا کرد.  نبود ثبات در باشگاه تراکتور به موضوعی کلیشه‌ای و خسته کننده تبدیل شده است.

به طور معمول در فوتبال حرفه‌ای چنین اتفاقاتی همواره با حساسیت‌ها و واکنش‌های بسیاری همراه است، اما رویه‌ای که سرخپوشان تبریزی در سال‌های اخیر در پیش گرفته اند باعث شده است که شنیدن اخبار تغییر و تحولات در این باشگاه بسیار عادی جلوه کند.

سیاست فعلی باشگاه تراکتور باعث شده است، هوادارانش  که تنها نکته مثبت این باشگاه هستند در سال‌های اخیر به علت نبود ثبات اجازه خودنمایی نداشته باشند. البته در چند ماه اخیر هجمه‌هایی علیه باشگاه تراکتور به وجود آمده است و سرخپوشان تبریزی مدعی شده اند که ناعدالتی‌ و قضاوت‌های یک طرفه‌ در خصوص آن‌ها وجود داشته است. چنین ادعایی در حالی صورت می‌گیرد که اتفاقات رخ داده در تراکتور به حد کافی سوژه به منتقدان می‌دهد.  

تراکتور به محله بر و بیا افراد تبدیل شده است/ ثبات حلقه گمشده سرخپوشان تبریزی

تراکتوری ها در رعایت اصل ثبات کوتاهی می کنند

باشگاه تراکتور در ماه‌های اخیر تمرکز خود را صرف نگارش بیانیه‌های مختلف کرده است. این باشگاه در رعایت بنیادی‌ترین اصل باشگاه‌داری حرفه‌ای که همانا رعایت ثبات است کوتاهی می‌کند. اگر مسئولان باشگاه تراکتور کلاه خود را قاضی و با نگاهی منصفانه به اتفاقات اخیر نگاه کنند ناخودآگاه خودشان به منتقد تبدیل خواهند شد. با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و مطالعه تاریخ باشگاه‌های موفق و مدعی می‌توانیم به این نکته پی ببریم که سرانجام باشگاهی که با این فرمان پیش می‌رود بیراه خواهد بود. شاید تنها فضایی که چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم بازی‌های کامپیوتری و فوتبال فانتزی است و در دنیای حقیقی چنین رفت و آمد‌های بی شماری را نه تنها مورد نکوهش است بلکه مشابه چندانی هم نمی‌توانیم برای آن پیدا کنیم.  

به هر حال باشگاه تراکتور در ۲ فصل اخیر از لحاظ خرید بازیکنان مطرح  و همچنین همکاری با مربیان گرانقیمت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، اما این شرط کافی برای توفیق یک باشگاه نیست، همان گونه که شرایط فعلی تراکتور گویای این موضوع است.  

شاید این موضوع مورد توجه باشد که باشگاه تراکتور خصوصی است و اینکه، چون هزینه‌ها از سوی یک شخص پرداخت می‌شود اتفاقات رخ داده در این باشگاه طبیعی است، اما باشگاهی که هوادارانش در آسیا به یک نماد تبدیل شده اند و ادعای موفقیت در میدان بین المللی را دارد تا زمانی که ثبات نداشته باشد راه به جایی نخواهد برد.  

تغییرات  زیاد تدبیر تراکتوری ها برای حل مشکلات 

به هر حال اتفاقاتی که شب گذشته در باشگاه تراکتور رخ داد نشانگر این است که سیاست قبلی  در این باشگاه اجرا می‌شود و با وجود انتقادات بسیار، رفت و آمد همچنان تنها تدبیر تراکتوری‌ها برای حل مشکلات است.  

نکته جالب این است که هوشنگ نصیرزاده فصل گذشته در شرایطی مشابه از باشگاه ماشین سازی جدا شد و اکنون هم در آستانه جدایی از تراکتور است.  سئوال این است که اگر اختلاف نظر وجود داشته است چرا شاهد بازگشت نصیرزاده به باشگاه تراکتور بودیم؟ اگر اختلافات حل شده چه دلیلی باعث شده که معاون ورزشی باشگاه  تراکتور کمتر از یک ماه در آستانه جدایی از این باشگاه قرار بگیرد؟  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
وقتی اصل نباشی همین میشه
آخرین اخبار