دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان ورزش توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ورزش ایران (جعفر سلماسی، سید عبدالله مجتبوی، محمدعلی صنعتکاران، عسگر محمدیان و مختار نور افشان) در سالن استاد فارسی برگزار شد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص این مراسم اظهار داشت: ورزش قهرمانی عرصه‌ای برای تجلی غرور ملی و شاد کردن دل‌های مشتاقان به ورزش است. امروز در ادامه برنامه‌هایی که در گذشته انجام شد، مراسم پاسداشت و رونمایی از تندیس ۵ نفر از افتخار آفرینان المپیک و پارالمپیک و ورزش قهرمانی کشور انجام شد و این مراسم در این راستا صورت می‌گیرد تا یاد این قهرمانان جاودان بماند، کما اینکه اینگونه بوده و خواهد بود و امیدوارم بتوانیم از این عزیزان تکریم بکنیم.

سعیدی در خصوص حذف کمیته ملی المپیک از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: خطایی در اساسنامه صورت گرفت و حضور نماینده کمیته ملی المپیک در اساسنامه لحاظ نشد، با توجه به اینکه ما یک نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و در انطباق با قوانین بین الملل ورزش نقش نظارتی بر روند فدارسیون‌ها داریم و این حضور در تمام مجامع فدارسیون‌های ورزشی وجود دارد؛ لذا این موضوع باعث برخی نگرانی‌ها شد و صالحی امیری مکاتباتی با دبیرکل فدارسیون جهانی فوتبال فیفا (اینفانتینو) انجام داده و در این زمینه تبادل نظر شده و بر اساس راهکار‌هایی که فیفا ارائه خواهد داد عمل خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: ایام جانسوز سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نزدیک است و جا دارد یاد کنیم از دلاوری ها، عرفان، معرفت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی و حریم و مرز‌های اعتقادی کشور که در تمامی عرصه‌ها این سردار بزرگ در کنار مقام معظم رهبری ایثارگری‌ها کردند، یاد و نامشان در قلب‌های تمامی مسلمین جهان پایدار باد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار