عضو شورای شهر تهران گفت: از مهم‌ترین چالش‌های منطقه سه بافت فرسوده محلات ده ونک، پله دوم و زرگنده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش رابط منطقه ۳ در دویست و شصتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۹ دی ماه برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های این منطقه بافت فرسوده است و محلات ده ونک، پله دوم و زرگنده از این معضل رنج می‌برند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بیشترین بافت پله‌ای، شامل این منطقه می‌شود و با توجه به شکل پلکانی اش در طرح تفصیلی تعریفی نشده و نمی‌تواند از مزیت‌های نوسازی مناطق بهره‌مند شود و از همین جا از شهردار منطقه میخواهم که طرح مشخص و ویژه‌ای برای این بافت طراحی کند.

نژاد بهرام با اشاره به معضل املاک موجود در ده ونک گفت: در ده ونک دو دسته ملک  وجود دارد. یک سری ساختمان‌هایی هستند که در چالش با دانشگاه الزهرا قرار دارند و توسعه نیافتگی ده ونک به دلیل بلاتکلیفی این پهنه هاست.

وی ادامه داد: بافت فرسوده منطقه ۳، حدود ۹ درصد مساحت منطقه را در برگرفته و ظرفیت جدیدتری را برای تراکم جمعیتی ایجاد کرده که باید نسبت به رفع معضل اقدام شود. همچنین طرح‌های توسعه شهری معضلات جدی را ایجاد کرده که یکی از این معضلات مربوط به اتوبان صدر است که بیشترین مشکلات را به وجود آورده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: این منطقه تجربه خوبی در صدور پروانه و شرایط رکود به نمایش گذاشته است. در منطقه ۳ صدور پروانه روند صعودی داشته و فرصت‌های خوبی را برای منطقه به وجود آورده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار