رئیس سازمان سیما،منظر شهرداری کرج از نصب تابلوهای هوشمند شهری در مجاورت اماکن تاریخی محله ها و مکان های پرتردد شهر کرج خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما،منظر شهرداری کرج از نصب تابلوهای هوشمند شهری در مجاورت اماکن تاریخی محله ها و مکان های پرتردد شهر کرج خبرداد و گفت: تابلوهای هوشمند با بارکد QR مخصوص به خود قرار است روایت اماکن مهم و معروف شهر کرج را برای مخاطبان بازگو کنند.

او محل استقرار اولین تابلوی هوشمند با کد QR را در شهر کرج محدوده منطقه ۲ و در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی اعلام کرد و افزود: شهروندان می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن بارکد روی تابلو  و با صرف کمترین زمان ممکن به اطلاعات تاریخی و هویتی  مربوط به این نقطه از شهر دست پیدا کنند.

بضاعتی پور با توضیح اینکه بارکد QR یک عبارت ماتریسی شکل با کد دو بُعدی است که در یک چیدمان چهارگوش می تواند اطلاعات مورد نظر را از طریق اسکن تلفن همراه به مخاطب منتقل کند، گفت: نصب این تابلوهای هوشمند در معابر پر تردد شهری می تواند علاوه بر خوانش اطلاعات مکانی، موجب  پاسداری حافظه تاریخی شهر شود و هویت مشترک شهروندی را پدید آورد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار