مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: امسال بیش از یک هزار و ۳۵۰ آزمون کمی از نازل‌های سوخت مایع ۱۱۰ جایگاه فعال استان صورت گرفته که هیچ‌گونه کم‌فروشی در این جایگاه‌ها مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی با اشاره به پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت گفت: کلیه نازل‌های عرضه سوخت مایع توسط بازرسان استاندارد به صورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفته تا از هرگونه تخلف و ضرر و زیان کمی برای مصرف کننده جلوگیری شود.

او بیان کرد: درصورت مشاهده هرگونه نقص فنی، ضمن پلمب تلمبه موردنظر، در صورت عمدی بودن آن مراتب را برای برخورد قضایی گزارش و این تلمبه‌ها با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا رفع نقص و بازدید مجدد از چرخه عرضه خارج خواهند شد.

نیازی، ضمن رد اظهارات فردی که طی کلیپی در فضای مجازی ادعا کرده بود پس از اتمام سوختگیری خودرو، سه لیتر سوخت در شیلنگ باقی می‌ماند، یادآور شد: صحبت‌های غیرعلمی این فرد از جوانب مختلفی از جمله سوخت گیری کم موتور سیکلت‌ها که تنها چند لیتر مصرف می‌کنند، مشهود است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از لحاظ وجود شیر‌های یک طرفه و دیگر تجهیزات موجود روی نازل ها، چنین اتفاقی امکانپذیر نیست و امکان پمپ کردن و بازگرداندن سوخت شیلنگ به مخزن با گردش برعکس توسط بخش فوقانی نازل هم وجود ندارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.