مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ایران اولین کشور در منطقه است که وارد فاز انسانی واکسن کرونا شده است.

جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی به داوطلبان، اظهار کرد: امروز آغاز فاز اول مطالعات بالینی واکسن کرونای ایرانی است که زیر نظر شرکت شفا فارمد انجام می شود.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این واکسن بر روی ۳ نفر از داوطلبان تزریق می شود بعد از آن در کمیته اخلاق بررسی می شود و درصورت تایید اجازه تزریق به ۴ نفر بعدی داده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول بر روی ۵۶ نفر مورد تزریق قرار خواهند گرفت درصورت رضایت بخش بودن نتایج بعدی دنبال می شود، این واکسن از ویروس غیرفعال است که فرموله شده و در فاز حیوانی آن با موفقیت انجام شده است.

جلیلی درباره اطمینان از اولین واکسن کرونای ایرانی گفت: برای اطمینان اجازه دهید فاز اول انجام شود، بعد از آن باید اظهار نظر کرد، در بازه زمانی ۲ ماهه اطلاعات انجام شده و به وزارت بهداشت داده خواهد شد بعد از آن تصمیم گیری می‌شود.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ایران اولین کشور در منطقه است که وارد فاز انسانی واکسن کرونا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
مثل اون میمون بیچاره که فرستادن فضا و برنگشت علم ناقص ما تمومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خوب شما که عقل کلی بیا جلو ، چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام مبارک باشه انشاالله موثرترین وبهترین واکسن دنیا باشه.
خدا قوت به همه محققین ودست اندرکاران این پروژه.الهی همگی سلامت وموفق باشن.
آخرین اخبار