آیت الله خاتمی گفت: فاطمی بودن، عاشورایی بودن، مردمی بودن، بیعت وفادارانه و بصیرت آگاهانه از ویژگی‌های پنجگانه‌ حماسه‌ بزرگ ۹ دی بود که در بستر عشق به آرمان‌های امام و انقلاب، بساط فتنه گران را برچید و نقشه‌های شوم استکبار را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران  در مراسم بزرگداشت حماسه‌ ۹ دی در مسجد امام رضا(ع) گلسار رشت با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام الله علی‌ها و ایام فاطمیه‌ اول به تشریح ویژگی‌های حماسه‌ ماندگار ۹ دی ماه ۱۳۸۸ پرداخت و گفت: فاطمی بودن، عاشورایی بودن، مردمی بودن، بیعت وفادارانه و بصیرت آگاهانه از ویژگی‌های پنجگانه‌ی حماسه‌ بزرگ ۹ دی بود که در بستر عشق به آرمان‌های امام و انقلاب، بساط فتنه گران را برچید و نقشه‌های شوم استکبار را ناکام گذاشت.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه حماسه‌ فاطمی دفاع از ولایت را هدف اساسی خود قرار داده بود، افزود: در حماسه‌ ۹ دی نیز مردم روح تحرک حماسه‌ فاطمی را لمس کرده و با تمام وجود به دفاع از ولایت و ارزش‌های عاشورایی پرداختند.

این عضو فقهای شورای نگهبان همچنین عاشورا را نماد عزت و عظمت ملت بزرگ ایران دانست و گفت: حماسه‌ حضور حداکثری مردم در حماسه‌ ماندگار ۹ دی ریشه در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. روحیه‌ ولایتمداری ملت داشته است.

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین ولایت فقیه را ستون فقرات انقلاب اسلامی بر شمرد و خنثی شدن انواع فتنه ها، کودتا‌ها و توطئه‌های مذبوحانه‌ دشمنان در ۴۰ سال گذشته را مرهون درایت و هوشمندی امام راحل و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

امام جمعه‌ موقت تهران در پایان تربیت انسان‌های با اخلاص و ارزشمداری، چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نتیجه‌ مکتب ولایت و انقلاب دانست و تصریح کرد: تجلیل بی سابقه آحاد مردم ایران و عراق در تشییع جنازه‌ این شهید والا مقام و همرزمان بزرگوارش نشان از کارآمدی مکتب تشیع در تربیت انسان‌هایی تاریخ ساز، مبارز و استکبار ستیز در حساس‌ترین منطقه جهان امروزی دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.