رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۷۲ واحد صنعتی پروانه فعالیت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال توسعه واحد‌های ایجادی یکی از اولویت‌های سازمان صمت استان است به طوریکه ما تاکنون برای ۹۶۹ واحد جواز تأسیس صادر کردیم که ۳۰۰ واحد در مرحله عملیات اجرایی هستند.

او تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۲۰ مورد جواز تأسیس صادر شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۲۵ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با پیگیری و تاکید استاندار اردبیل و اهتمام نمایندگان مجلس، طرح‌های متعدد صنعتی در استان اردبیل در حال اجراست که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال فاز اول کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی و همچنین کریستال و تولید ام. دی. اف و پالایشگاه کوچک را در نمین به بهره‌برداری برسانیم.

صادقی افزود: ۲۸ طرح صنعتی در مرحله احداث است که عمده تولیدات این واحد‌ها صادرات محور است و تلاش می‌کنیم تا این پروژه‌ها در سال جهش تولید به سرانجام برسد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یک‌هزار و ۹۱ واحد تولیدی در استان در مرحله تولید محصولات متنوع هستند که ۷۹۲ واحد فعال و مابقی نیز به صورت نیمه فعال و راکد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در سال جهش تولید برنامه احیای واحد‌های راکد در دستور کار قرار گرفته به طوریکه از ۲۹۹ واحد راکد استان، واحد‌های قابل احیا پایش شده که ۱۲۳ واحد را شامل می‌شود.

صادقی در ادامه بیان کرد: امسال تلاشمان بر این بوده تا ۷۵ واحد راکد را به چرخه تولید باز گردانیم که تاکنون ۴۷ واحد فعال شده و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر نیز در سایه فعالیت این مجموعه‌ها فراهم شده است.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال همه واحد‌های راکد را به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی برگردانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به واحد‌های فعال و به بهره‌برداری رسیده اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ واحد تولیدی در استان در مرحله سرمایه‌گذاری هستند که در ۹ ماهه امسال برای ۱۷۲ واحد پروانه فعالیت صادر شده که به نسبت سال‌های گذشته ۷۰ درصد افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با فعالیت این مجموعه‌ها در ۹ ماهه امسال فرصت اشتغال برای پنج هزار نفر در استان فراهم شده که عمده این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

او به پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تلاش بر راه‌اندازی این مجموعه‌ها و همچنین افزایش تولید این مجموعه‌هاست که ۵۰ واحد در سال جهش تولید با افزایش فعالیت‌های اقتصادی روبه‌رو شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به ضرورت جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: سهم استان ۲۲۳ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد این منابع تخصیص یافته است.

صادقی اظهار کرد: ما در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت رتبه دوم کشور را داریم و حتی بیشتر از ظرفیت استان سعی کردیم این طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کنیم.

او به فعالیت‌های خوب بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: در مشگین‌شهر دو معدن فلزی مس و مولیبدن در مرحله بهره‌برداری است که سعی بر توسعه صنایع مرتبط با فرآوری محصولات معدنی است که ما نسبت به صدور مجوز تأسیس کارخانه کنسانتره مس اقدام کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط مرزی استان اردبیل، در بخش صادرات نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده به طوریکه صادرات استان در حال حاضر به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده که این شرایط در اوضاع کرونایی قابل قبول است.

صادقی از تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده اهداف صادرات استان تا دو برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار