بزرگترین پویش ملی پیرامون ارتقای آگاهی مادران در زمینه رشد سلامت و تغذیه کودکان با نام "مامان پزشک" که دیروز با برپایی نخستین وبینار آن در مشهد کار خود را آغاز کرد تا آذرماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سجاد سحاب مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش مادران در زمینه‌های مختلف تربیت و مراقبت از کودکان در تمامی ایام به ویژه شرایط خاص از جمله بحران کرونا از اهداف راه‌اندازی پویش مامان پزشک به شمار می‌رود.

او افزود: پویش مزبور برای همه مادران و عموم مردم توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری اساتید هیات علمی گروه نوزادان و اطفال این دانشگاه و شهرداری مشهد راه اندازی شده است.

مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۱۳ وبینار آموزشی در قالب پویش ملی مامان پزشک برگزار خواهد شد که نخستین آن دیروز هشتم دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و آخرین آن ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ برپا می‌شود.

سحاب بیان کرد: محور‌های وبینار‌های آموزشی پویش مامان پزشک شامل "تغذیه در هزار روز اول زندگی، تغذیه سالم در کودکان، تکامل طبیعی کودکان و تشخیص زودرس مشکلات تکاملی، شیردهی موفق، بدغذایی و بی‌اشت‌هایی در کودکان، آشنایی با بیماری‌های عفونی، تنفسی و پوستی شایع در کودکان، آموزش احیای پایه و کمک‌های اولیه و پرستاری از کودک بیمار، آشنایی با بیماری‌های پوستی و آلرژی گوارشی در کودکان، چاقی کودکان، پیشگیری از حوادث و سوانح در کودکان، آشنایی با مشکلات خواب، بدخلقی و بیش‌فعالی در کودکان، مراحل طبیعی بلوغ و پیشگیری از بلوغ زودرس و همچنین اهمیت سلامت دهان و دندان در کودکان" است.

او تصریح کرد: ثبت نام در وبینار‌های پویش مامان پزشک برای عموم مادران و علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پویش آموزشی مامان پزشک، بزرگترین پویش ملی با هدف ارتقای آگاهی مادران در زمینه رشد سلامت و تغذیه کودکان است که دانشجویان بسیار فعال و پر استعدادی در این پویش همکاری دارند.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.