مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: نسخه الکترونیکی علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، باعث تسهیل در روند کاری داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاریانپور مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: افزایش دقت و صحت در تولید نسخه و دریافت دارو با ارائه کد ملی از هر داروخانه‌ای در سراسر کشور از مزایای نسخه الکترونیکی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این نسخه الکترونیکی، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده را فقط با کد ملی بیمار در مراکز مختلف فراهم می‌کند و دیگر نیازی نیست دوباره اطلاعات بیمار در سیستم‌های درمان سازمان‌های بیمه‌گر ثبت شود.

به گفته مدیر کل تامین اجتماعی استان؛ طرح نسخه الکترونیک به مدت یکسال است که در مراکز ملکی، درمانگاه و بیمارستان‌های تامین اجتماعی در حال اجراست و تا چند ماه دیگر به صورت صد در صد اجرا خواهد شد.

قاریانپور با اشاره به مشکلات ثبت نام در این طرح افزود: این طرح جدید است و ترافیک و بستر اینترنت در اجرای آن موثر است که با نصب تجهیزات جدید این مشکلات مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، این طرح قبلا در مراکز ملکی اجرا می‌شد، اما هم اکنون در بخش خصوصی هر پزشکی می‌تواند بدون مراجعه حضوری تنها با کد نظام پزشکی به سایت مراجعه کند و با ما قرار داد ببندد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: تا زمانی که همه پزشکان وارد این طرح شوند، دفترچه‌ها حذف نمی‌شود و به صورت موازی اقدامات صورت می‌گیرد.

۳۱۰ مطب پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک و ۱۴۷ داروخانه و همه آزمایشگاه‌ها و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد در این طرح هستند، اما فقط در برخی از مراکز درمانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.