اقدامات سازمان فاوا شهرداری مشهد، الگوی کشوری مبارزه با کرونا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به استان‌های کشور درخواست کرد تا مشابه آنچه سازمان فاوا شهرداری مشهد در ارائه اطلاعات مراکز تشخیصی و درمانی کرونا در اپلیکیشن "نقشه همراه مشهد" انجام داده است، در سطح کشور محقق شود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن تمجید از اقدام مشترک شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ارائه خدمات درمانی بهتر به شهروندان،گفت: این اقدام نقش مهمی در سهولت شناسایی و مسیریابی به مراکز تشخیصی و درمانی کرونا داشته و موجب آسان سازی دسترسی عموم مردم به این مراکز شده است.

بیشتر بخوانید

او در مکاتبه خود خطاب به رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در استان‌های مختلف کشور صادر شد، درخواست کرد تا اقدامی مشابه جهت طراحی نقشه مسیریابی مراکز تشخیصی و درمانی کرونا در نقشه رسمی هر استان صورت پذیرد.

سازمان فاوا شهرداری مشهد از ابتدای همه گیری بیماری کرونا، اقدامات گسترده‌ای را برای کاهش شیوع این بیماری از طریق فراهم آوردن زیرساخت‌های الکترونیک جهت ارائه خدمات غیرحضوری صورت داده است و با شتاب بیشتر در فرآیند هوشمندسازی شهری کوشیده است تا از طریق کاهش رفت وآمد‌های غیرضروری و جایگزینی آن با خدمات از راه دور، زمینه قطع زنجیره انتقال بیماری را فراهم آورد.

از جمله اقدامات دیگر در این خصوص، انجام همکاری‌ها و طرح‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مبتنی بر نقشه شهری بوده است که معرفی مراکز درمانی کرونا، شامل مراکز سطوح ۱ ، ۲ و ۳ و نیز مراکز تصویربرداری بیمارستانی کرونا در اپلیکیشن "نقشه همراه مشهد" بوده است که امکان شناسایی و مسیریابی آسان‌تر به این مراکز را برای شهروندان با در نظر گرفتن محل سکونت خود فراهم می‌سازد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.