رئیسی گفت: ویروس جدید پشت دروازه‌های کشور است به همین دلیل باید مرز‌ها را بسیار قوی کنترل کنیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در همایش بررسی آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) که با حضور وزیر بهداشت و حضور مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و فرمانده‌هان سپاه برگزار شد، ضمن تشکر از استانداران و فرماندهان سپاه پاسداران برای همکاری با وزارت بهداشت جهت کنترل شیوع کرونا در کشور با تاکید براینکه باید بدانیم اکنون در میدان جنگ حضور داریم، اظهار کرد: با نگاه به الگوی بیماری در دنیا و کشور متوجه خواهیم شد که فراز و فرود‌های ویروس برای ما درس‌های مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه ما در اردیبهشت ماه به یک آرامش نسبی در کنترل بیماری رسیدیم، اما بلافاصله با موج سهمگین ویروس مواجه شدیم که تلفات بسیاری به همراه داشت، گفت: براساس برآورد بدست آمده اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد و محدودیت‌ها اجرا نمی‌شد، شاهد ۵۰ هزار بستری بیشتر و ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ بیشتر بودیم.

غفلت کنیم کرونا در بهمن ماه خیز بر می‌دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به این موضوع که اگر کوچکترین غفلتی در خصوص رعایت  دستورالعمل‌ها داشته باشیم پیک بعدی بیماری بهمن ماه خواهد بود که اتفاقات ناگواری را به همراه خواهد داشت، مطرح کرد: رفتار ویروس قابل پیش بینی نیست و اکنون جهش فوق العاده‌ای پیدا کرده است.

رئیسی با اشاره به اینکه میلیون‌ها نفر در آستانه سال نو میلادی در انگلیس درگیر ویروس جدید شده اند، گفت: ویروس جدید پشت دروازه‌های کشور است به همین جهت همواره باید آماده بوده و باید مرز‌ها را بسیار قوی کنترل کنیم و برنامه ریزی‌های لازم را برای زمانی که قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرد، داشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: کووید ۱۹ تقریبا در حال از بین رفتن است و ویروس انگلیسی در حال جایگزین شدن است. از ۳۰ شهریور این ویروس در انگلستان شیوع پیدا کرد، اما متاسفانه به درستی اطلاع رسانی نشد و در هفته سوم آذر ماه که تعداد مبتلایان به هزار و ۱۰۸ مورد رسید اطلاع رسانی شد؛ در نیجریه و آفریقای جنوبی هم موتاسیون جدید اتفاق افتاده است، اما این حجم از موتاسیون در ویروسی که آر ان‌ای بوده، بسیار عجیب و نشان دهنده این است که ویروس قابل پیش بینی نیست.

اقدامات لازم در صورت ورود کرونای انگلیسی به کشور

وی تصریح کرد: در صورت بروز ویروس جدید باید مجموعه اقداماتی را که اکنون در طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است ادامه دهیم. بیماریابی زودرس، ایزوله و رصد اطرافیان بیمار سه کار اصلی هستند که هرگز نباید فراموش شوند.

رئیسی با تاکید برای اینکه ما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم، یادآور شد: در ارتباط با تعداد تست هیچ کمبودی نداریم؛ تاکنون حدود ۸۰۰ هزار تست توزیع شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تست هم داریم که در صورت نیاز دانشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت به ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی نسبت به دیگر طرح‌هایی که در دنیا و کشور در حال اجرا هستند اشاره و عنوان کرد: ما در این طرح به سمت بیمار یابی فعال حرکت کرده ایم. از آنجایی که با توجه به گستردگی و پراکندگی کشور امکان رصد سراسری وجود ندارد طرح را محله محور اجرا کردیم.

وی بیان داد: در این طرح جمعیت ۱۲ تا ۲۵ هزار نفر درنظر گرفته شد به این معنا که مبتلایان در منطقه ۲۵ هزار نفری رصد و وضعیت بیماری آن‌ها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اين تلاشها مذبوحانه است دير يا زود كروناي انگليسي عين كروناي اولي عالم رو ميگيره تنها راه نجات رفتن نمكي و اومدن جلاليه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ستاد کرونا برای ازمون فقط یه گزینه داشتین!!!چقدر سیاسی کاری!!؟؟به دولت میگفتین که ازمون توی اسفند ماه که گرمتر بود برگزار میکردین بازم کارنامه کاریش پای شما نوشته میشد. شما به فکر یخبندان نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اگر مثل قبل عمل کنید همه‌مون دوباره بیچاره میشیم شما رو بقران قسم هر جا اولین مورد رو دیدین سریع اون شهر رو قرنطینه کنید نذارید کل کشور درگیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کرونای انگلیسی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ننگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۲:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کرناپشت دربودبدون تعارف آوردیم داخل ایران
مرگبرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
حالا میگید غفت بکنیم میگیریم عجباااا ،نکنه مثل پارسال بشه بعد بهمن ماه تازه میاید میگید که ای داد بی داد غفلت کردیم گرفتیم آخرش که چی ، تا همین الان هم گرفتاریم .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
از چی میترسید ؟ شما که دو سه هفته است صبح تا شب تو گوش مردم میخونید آمارهارو کم کردیم کرونارو مهارش کردیم ...
این رفتار شما منو یاد افزایش قیمتها میندازه که صد درصد میره بالا بعد بیست درصد میاد پایین و اسمشو میزارند کنترل قیمتها!
الان هم اگه شما واقعا همه چی رو کنترل کردید دیگه از چی میترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
الان فقط خدا میدونه که روزی چند پرواز فوق العاده دارن ایرانیهای ساکن انگلیس برمی گردونن ایران!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
لطفا از اسم مبارک حاج قاسم برای این طرحها استفاده تکنید حاج قاسم روسر همه ما جا داره جاش تو قلب ماست برای همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فعلن که داریم میان موجی میزنیم هروقت اومد بیدار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خواهش میکنیم اینبار واقعا کنترل کنید و حواستون جمع کنید مثل سال قبل نشه تب سنجی سوری و قرنطینه الکی و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
البته خیز بعدی در حال شروع شدنه. از همین فردا آمارها صعودی میشه ببینید کی گفتم
ببینید آینده نگری من بهتره یا آینده نگری شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آقای عزیز لطفا اول از خودتون شروع کنید...
الان همه فهمیدن که برکزاری آزمون استخدامی با حدود 600000 نفر یعنی موج بعدی کرونا یعنی دوباره قرنطینه یعنی دوباره تعطیلی کسب و کارها یعنی فشار دوباره به من و امثال من که شغل آزاد هستیم و ماههاست که داریم از جیبمون میخوریم... به خدا دیگه توان تحمل قرنطینه و تعطیلی رو نداریم. ما مثل شما حقوق ثابت ماهیانه که نداریم. یکمی هم به فکر ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
محسن ایران
۰۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام.از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا میخواهیم جهت جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا آزمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه نمایند،جان فرزندان مردم باارزشتر است،حتی بیشتر کشورهای اروپایی دور جدید از محدودیت و قرنطینه را بخاطر جهش کرونا شروع کردند ولی در کشور ما متاسفانه میخواهند ازمونی را با ظرفیت نزدیک به یک میلیون نفر ان هم در این فصل یخبندان که بسیاری از مردم دچار سرماخوردگی و...شدند برگزار کنند،خواهش میکنیم با تعویق ازمون جلوی این فاجعه گرفته شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.اجرتان با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
همانتورکه ازچین واردکردن ازانگلیسم واردمیکنند اول قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هییییی
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۲۲:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
دیروز کرونای چینی امروز کرونای انگلیسی فردا کرونای امریکایی هی هر روز کروناها را تجربه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
الان مگه کرونای خودمون خطرناک نیست انگلیسیش هم اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خیزش بعد از ۲۲بهمنه ،شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
کرونا نام ویروس سرماخوردگی است.در مورد ویروس ظاهراً کشف شده در سال۲۰۱۹هراس ایجاد یک سال جهان با آن سر کار گذاشتند و پروتکل های خود را به دولت ها دیکته کردند و واکسن فروشی می کنند.هنوز این جنجال تمام نشده است از ویروس بعدی در انگلیس رونمایی نمودند.تا امروز ظاهراً ۱۳کشور را درگیر کرده اند.ایا این برنامه است یا طبیعی و تصادفی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اگه وارد گشور شه تقصیر دولت ومسوولین اوموقع گناه ما مردم چیه ها ?? گناهش گردن شماها هرکی بگیر وبمیره خونش گردن شماهاس یساله مردم زندگی نکردن با ی سردرد باید بترسیم واسترس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خواهشا یه سر به بانک ها واداره هابزنید شلوغه فکر کنم 100 درصد حضور شدندافتضاح مردم حضوری می رن چاره ای ندارن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.همانگونه که طبق دستورات ستاد ملی کرونا هر گونه تجمع،عزاداری،جشن و...ممنوع اعلام شده،لطفا تبعیض قایل نشید و جهت حفظ سلامتی مردم ازمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه کنید و در فصل گرم برگزار کنید،هم اکنون سرما و یخبندان نیمی از کشور را فراگرفته و بیشتر مردم دچار سرماخوردگی و مشکوک به کرونا شدند پس ریسک نکنید و ازمون را تعویق فرمایید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ان شاالله خدا خودش این وضعیت را درست کنه.شما فقط بلدید شعار بدید.به شما امیدی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
فقط کافیه مثل کرونا یک بی توجهی بشه،خدا نکرده کل ایران درگیر کرونای انگلیسی میشه
انشاالله که این ویروس از ایران و کل دنیا رفع بشه
و نشنویم که عزیزانی را از دست دادیم یا عزیزانی مبتلا شدن
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
حالا ما میگیم آزمون رو عقب بندازید گوش نمیکنن
برگزار که شد آمار یخورده رفت بالا میگن مردم رعایت نکردن
آزمون رو بزارید برای سال آینده هیچ اشکالی نداره سلامتی مهم تر از آزمون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خب مردم چه کارکنند!؟!؟ مسؤلین باید مواظب باشند، وامنیت رافقط برای خودشون تأمین نکنند!؟!! ودولتمردان وآقازاده ها مواظب رفت وآمدنشون به خارج باشند!!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که از وجود نازنین امام زمان(عج) یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان:
يا مَنْ اِذا تَضايَقَتِ اْلاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ اِلَيْهِ اْلاَوْهامُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَافْتَحْ لِاُمُوريَ الْمُتَضايَقَةِ باباً لَمْ يذْهَبْ اِلَيْهِ وَهْمٌ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.
اي آنکه پس از بسته شدن کارها راه گشايشي مي‏گشايد که اوهام بدان راه ندارد، بر محمد و خاندانش درود فرست و براي اموري که مرا در تنگنا قرار داده راه گشايشي قرارده که انديشه ‏اي بدان راه ‏ندارد، اي مهربانترين مهربانان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.خداوکیلی مثل اول کرونا نکنیدهی پافشاری کردید چین خوبه.یه تب سنج اوردید ار چینی ها تب گرفتید بعد این شد.
اقا پرواز از انگلیس که هیچی اینا که از اینگلیسچند ماه قبل هم بودن نباید بیان ایران حالا از هر کشوری خدا وکیلی فکر ما نبستید فکر جیب خودتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.تا حالا مردم به حرف ستاد مقابله با کرونا عمل کردند و حالا نوبت ستاد ملی کرونا هست که ازمون استخدامی کشوری را در این شرایط حساس،سرما و یخبندان تعویق سه ماهه کند تا جان مردم در امان بماند،باید سهل انگاری را کنار بگذارید و از خواب غفلت بیدار بشید.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۱۸:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا میخواهیم جهت جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا آزمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه نمایند،جان فرزندان مردم باارزشتر است،حتی بیشتر کشورهای اروپایی دور جدید از محدودیت و قرنطینه را بخاطر جهش کرونا شروع کردند ولی در کشور ما متاسفانه میخواهند ازمونی را با ظرفیت نزدیک به یک میلیون نفر ان هم در این فصل یخبندان که بسیاری از مردم دچار سرماخوردگی و مشکوک به کرونا شدند برگزار کنند،خواهش میکنیم با تعویق ازمون جلوی این فاجعه انسانی گرفته شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.اجرتان با خدا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.تا حالا هرچی ستاد ملی کرونا گفته مروم عمل کردند و مغازه هایشان و کارشان را تعطیل کردند و در خانه ماندند حالا نوبت ستاد ملی کرونا است که ازمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه کند تا جان مردم در امان باشد،سرما و یخبندان بیش از نیمی از کشور را فرا گرفته و بیمارستانها پر شده از افراد سرماخورده و مشکوک به کرونا،لطفا با تعویق ازمون جلوی فاجعه انسانی را بگیرید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.تا حالا هرچی ستاد ملی کرونا گفته مروم عمل کردند و مغازه هایشان و کارشان را تعطیل کردند و در خانه ماندند حالا نوبت ستاد ملی کرونا است که ازمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه کند تا جان مردم در امان باشد،سرما و یخبندان بیش از نیمی از کشور را فرا گرفته و بیمارستانها پر شده از افراد سرماخورده و مشکوک به کرونا،لطفا با تعویق ازمون جلوی فاجعه انسانی را بگیرید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام.پس غفلت نکنید و ازمون استخدامی کشوری را هر چه زودتر تعویق دوماهه کنید تا اینده گان شما را بخاطر این عمل سرزنش نکنند برای جان مردم واقعا ارزش قایل باشید و ازمون را تعویق کنید.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
مردم عادی کجا پول دارن برن خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
چرا چراغ خاموش در مورد آزمون صحبت میکنید....ما حرف ستاد تا حالا گوش دادیم حالا شما به حرف ما اهمیت بدید....خواهش میکنم یه کم فکر استانهای سرد باشید...
آخرین اخبار