مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از اصلاح و تعدیل ۳ هزار و ۶۴۸ چراغ روشنایی معابر به منظور صرفه جویی در مصرف برق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از اصلاح و تعدیل ۳ هزار و ۶۴۸چراغ روشنایی معابر به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و به دنبال آن صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها خبر داد.

او افزود: با تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر اصلی و فرعی استان اردبیل بیش از ۷۷۸ مگاوات در توان مصرفی برق استان صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با توجه به استقرار هوای سرد و افزایش مصرف گاز، حجم گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به منظور تولید برق کاهش پیدا کرده است.

قدیمی هدف از کاهش روشنایی معابر را صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد و افزود: این اقدام از هفته گذشته در استان آغاز شده و بر مبنای این طرح، روشنایی بیش از نیاز معابر شهری، روستایی و مسیر‌های بین شهری، ضمن رعایت حداقل مقدار شاخص‌های مهندسی روشنائی طبق استاندارد‌های مربوط، تعدیل خواهد شد.

او از هم استانی‌ها درخواست کرد به منظور تامین برق پایدار و جلوگیری از خاموشی از لوازم برقی پرمصرف از قبیل جاروبرقی، لباسشویی، ماشین ظرف شویی، سشوارو... را در ساعات اوج بار (۵ عصر تا ۹ شب) استفاده نکنند و استفاده از این لوازم را به ساعات ابتدایی صبح و اواخر شب موکول کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.