نخستین واحد تولیدی صنعتی شهرستان اشنویه امسال پس از ۶ سال رکود تولید خود را از سر گرفت.

عبدالسلام مام‌عزیزی فرماندار اشنویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از  ارومیه، اظهار کرد: با بازگشت به چرخه تولید کارخانه تولید گلوکز شیرین این شهرستان مرزی که به مدت ۶ سال راکد بود، زمینه اشتغال ۱۰ نفر در این واحد صنعتی فراهم شده است.

او گفت: سهامداران قبلی این کارخانه در اوایل افتتاح و بهره‌برداری آن در سال ۱۳۹۳ به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت سود بانکی و بدهی‌های کلان آن دچار مشکل شدند و تمامی کارگران از کار بیکار و طرح تعطیل شد.

مام‌عزیزی افزود: بعد از گذشت چند سال و با پیگیری‌های فرمانداری و هماهنگی با ادارات کل استان و تلاش سهامداران قبلی، سرمایه‌گذار جدیدی تمامی سهام این کارخانه را خریداری کرد و این واحد تولیدی را از رکود خارج ساخته است.

فرماندار اشنویه افزود: سهامدار جدید تاکنون ۹۰ میلیارد ریال سود و بدهی بانکی و سایر بدهی‌های سهامدار قبلی را تسویه کرده‌ است.

مام‌عزیزی افزود: کارخانه گلوگز شیرین اشنویه در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع احداث شده و قادر به تولید گلوکز از آرد ذرت و نشاسته از گندم و نیز تولید انواع گلوتن است.

او ادامه داد: این نخستین واحد صنعتی راکد این شهرستان در سال جاری است که به چرخه تولید باز می‌گردد و با توجه به تولیدات متنوع آن نقش مهمی در پویایی این صنعت در اشنویه و فعال شدن سایر صنایع مرتبط با آن و ایجاد اشتغال‌زایی در منطقه خواهد داشت.

 فرماندار اشنویه با اشاره به ظرفیت شهرستان مرزی اشنویه برای ایجاد صنایع تبدیلی گفت: یکصد نفر برای سرمایه گذاری در دو شهرک صنعتی این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.