محمدرضا رضایتمند گفت: بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد ۲.۵ برابر دارد که بخشی از عقب‌ماندگی ها را جبران می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا رضایتمند معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی داشته و نسبت به سال گذشته حدود ۲.۵ برابر شده است ، در حالی که به عنوان مثال رشد بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ حدود ۲۳ درصد بود.

او اظهار داشت: با توجه به حیاتی بودن نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی که در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ خود را بیشتر نشان داد، بودجه این دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بهتر و مناسب‌تر دیده شد.

رضایتمند اضافه کرد: با توجه به گستردگی خدمات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و افزایش هزینه ها، لازم است بودجه این دانشگاه‌ها رشد بیشتری یابد، زیرا رشد پیشنهاد شده کفاف حقوق کارکنان را می‌دهد، اما هزینه‌های دیگر را کامل پوشش نخواهد داد.

او ادامه داد: لازم است منابع پایدار مالی برای بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص یابد تا در سال‌های آینده دچار مشکلات بیشتر نشود.

رضایتمند با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به گستردگی خدمات و تعداد زیادی نیروی انسانی، صرف پرداخت حقوق می‌شود، افزود: با وجودی که بخشی از فعالیت‌های دانشگاه درآمدزاست، اما این بودجه‌ها و درآمد‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد.

به گفته او حتی اگر شرایط ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ پایان یابد، بازگشت این دانشگاه به حالت عادی و وضعیت درآمدی زمان بر بوده و ممکن است در آینده با مشکلات مالی عدیده مواجه شود.

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با توجه به گسترش خدمات و مجوز‌های استخدامی سال‌های گذشته کسری اعتباری تاریخی داشت، زیرا قسمت عمده‌ای از بودجه صرف حقوق کارکنان می‌شود و حتی در مواردی کل بودجه تخصیص یافته، کفاف پرداخت این حقوق را نمی‌داد.

او با بیان اینکه هزینه‌های دانشگاه شامل ۲ بخش کلی حقوق و حاکمیتی است، افزود: بخش حاکمیتی شامل مواردی مانند امور دانشجویی فرهنگی، آموزشی و اورژانس پیش بیمارستانی است که درآمدزا نیست.

رضایتمند با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کسری اعتبارات مزمن و انباشت بدهی‌ها مواجه است، تصریح کرد: با وجودی که دانشگاه از محل‌هایی مانند بیمارستان و بیمه‌ها دارای درآمد است، اما میزان هزینه ها، معادل یا حتی بیشتر از درآمدهاست بهمین دلیل تراز درآمدی دانشگاه مثبت نیست و حتی قسمتی از حقوق کارکنان در سال‌های گذشته توسط خود دانشگاه تامین می‌شود که مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

او با بیان اینکه از سال ۹۷ با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی و سازمان برنامه و بودجه، اذعان شد که بودجه این دانشگاه باید دست کم ۲ برابر شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال‌های گذشته طرح‌های توسعه بسیاری مانند ایجاد بیمارستان و تخت اجرا کرد و همین امر نیاز به نیروی انسانی و استخدام را افزایش داد.

او بودجه امسال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این بودجه بطور کامل تخصیص یافت، اما همچنان با انباشت بدهی مواجه هستیم، زیرا میزان حقوق کارکنان این دانشگاه که حدود ۲۸ هزار نفر هستند حدود یکهزار و ۹۲۰ میلیارد تومان می‌باشد.

رضایتمند با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل اجرای طرح‌های توسعه نیاز به مجوز‌های استخدامی جدید دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه همواره به بودجه‌های کلان برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات و نگهداری تجهیزات و تاسیسات نیاز دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۹۰۰ عضو هیات علمی است و علاوه بر بخش آموزشی و دانشجویی دارای معاونت درمان، بهداشت و غذا و دارو است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.