فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در بیشتر کشور‌های جهان گفت : حاج قاسم سلیمانی با تشکیل محور مقاومت و مقابله با گروه‌های تروریستی مانند داعش و نابودی آن‌ها امنیت را به منطقه و جهان هدیه کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید بهشتی‌راد فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه گفت : همانطور که امام حسین (ع) برای انحراف دین قیام کرد حاج قاسم هم به تاسی از ایشان برای زنده نگه داشتن اسلام اصیل محمدی به شهادت رسید.

او با اشاره به اینکه کشور‌های غربی با برنامه‌ریزی قبلی به ۲۰ کشور مسلمان رفتند تا داعش را تشکیل دادند گفت : هدف این گروه تروریستی ایجاد انحراف در دین و ضربه به اصل اسلام بود که حاج قاسم در مقابل آن‌ها ایستاد و در نهایت هم به دست شقی‌ترین فرد دنیا به شهادت رسید.

این فرمانده سپاه، تشکیل جبهه مقاومت بدون حاج قاسم را غیرممکن دانست و افزود: حاج قاسم توانست با هدایت‌های مقام معظم رهبری نقش مردم در جبهه مقاومت را برجسته کند و در هر جایی که وارد می‌شد با تشکیل بسیج مردمی، بصیرت‌بخشی و روشنگری، مردم را در مقابل دشمن قرار می‌داد.

بهشتی‌راد ضمن گلایه از صدا و سیما و سایر نهاد‌های فرهنگی و انقلابی در تبیین شخصیت و مکتب حاج قاسم برای مردم افزود: متاسفانه تاکنون شخصیت و مکتب شهید سلیمانی آنطور که شایسته است برای مردم بازگو نشده است و انتظار داریم نهاد‌های فرهنگی و انقلابی مکتب حاج قاسم و راه او را بیش از پیش برای جوانان و عموم مردم تشریح و تبیین کنند.

او درخصوص ابعاد شخصیتی حاج قاسم ادامه داد: شهید سلیمانی فردی شجاع و با تدبیر بود که تدبیرش را به طور خالص فقط برای خدا بکار می‌برد و همین بود که وی به یک چهره ملی و بین‌المللی تبدیل شد.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، انقلابی‌گری و دفاع از آرمان‌های انقلاب را خط قرمز شهید سلیمانی دانست و گفت: با اینکه حاج قاسم اهل هیچ حزب و جناحی نبود، اما مسایل سیاسی را به دقت رصد می‌کرد و همین تدبیر او باعث شده بود همه گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور او را قبول داشته باشند.

بهشتی‌راد با اشاره به اینکه حاج قاسم بسیار مهربان و برای نیرو‌های خود ارزش قایل بود ادامه داد: در اوج جنگ‌آوری هم حاج قاسم حدود شرعی را رعایت می‌کرد و در ۴۰ سال مجاهدتش هرگز به دنبال شهرت و مال دنیا نرفت و همیشه در خدمت انقلاب و اسلام بود.

او تعاریف مقام معظم رهبری از حاج قاسم را عین شخصیت او عنوان کرد و افزود: حاج قاسم روستازاده‌ای بود که ابتدا در گزینش سپاه هم رد شد، اما آنچنان خود را ساخت که جهان در مقابلش سر تعظیم فرود آورد و مقام معظم رهبری هم فرمودند: «من در مقابل روح این شهید تعظیم می‌کنم» و این در حالی است که رهبری و امام راحل تاکنون درباره هیچ شخصیتی چنین تعابیری را به کار نبرده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.