مواردی از ابتلا به گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در کره جنوبی ثبت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی اعلام کرد اولین موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا را به ثبت رسانده است. نوع جدید ویروس کرونا در سه فردی که ۲۲ دسامبر از لندن وارد کره جنوبی شدند، شناسایی شد.

در پی ثبت مواردی از ابتلا به کرونای انگلیسی مقامات کره جنوبی متعهد شدند که اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را تسریع بخشند. دولت در مورد برنامه‌های خرید و ارائه واکسن با فشار داخلی روبروست، به خصوص که سه ماهه اول سال آینده میلادی را به عنوان تاریخ شروع فعالیت واکسیناسیون تعیین کرده است.

روز یکشنبه دولت سئول اعلام کرد که نهاد‌های نظارتی مدت زمان لازم برای تأیید واکسن‌ها و دارو‌ها را از میانگین ۱۸۰ روز به فقط ۴۰ روز کاهش می‌دهند. در نتیجه زمان لازم برای تصویب توزیع و فروش واکسن از حدود چند ماه به طور معمول به حدود ۲۰ روز کاهش می‌یابد. سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد در واکسیناسیون کرونا افراد سالمند و کارمندان بخش سلامت در اولویت هستند.

مقامات انگلیس قریب به دو هفته است که از کشف گونه جهش یافته ویروس کرونا در این کشور که قدرت سرایت ۷۰ برابری نسبت به گونه پیشین دارد، خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار