رئیس عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ های راهنمایی ورانندگی به مالکان تحویل داده می شود.

سرهنگ سید جواد حسینی، رئیس عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ترخیص موتورسیلکت‌های بدون منع قضایی از پارکینگ‌ها آغاز شده است و تا ۱۷ دی  ادامه دارد.

او با بیان اینکه ۱۱ هزار دستگاه موتور سیکلت توقیفی در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی استان داشتیم افزود: با اجرای این طرح تاکنون ۶ هزار مالک با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ توانسته اند موتورسیکلت‌های خود را تحویل بگیرند.

رئیس عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: برخی از راکبان موتورسیکلت که به دلیل نداشتن مدارک و مستندات مالکیت، بیمه نامه، گواهینامه و جریمه بالا نسبت به رفع توقیف تاکنون اقدامی نکردند هم می توانند برای ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند و با دادن تعهد موتورسیکلت را تحویل بگیرند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: هم اینک تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص موتورسیکلت در نظر گرفته شده است و موتورسیکلت‌های بدون بیمه نامه، مشروط به استفاده نکردن از آن تا زمان بیمه کردن، تحویل مالک می‌شود.

رئیس عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: برخی مالکان موتورسیکلت بدون گواهینامه هم با تعهد کتبی رانندگی نکردن تا زمان دریافت گواهینامه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در صورت نقض تعهد و توقیف مجدد وسیله نقلیه، برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

سرهنگ حسینی ادامه داد: شماری از مالکان وسیله نقلیه به علت بالا بودن میزان جریمه و پایین بودن ارزش موتورسیکلت برای رفع توقیف آن‌ها اقدامی نکردند که با بالا رفتن ارزش  وسیله نقلیه خود می‌توانند از بخشش جریمه ۲ برابری استفاده کنند و موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند.

او بیان کرد: در این طرح علاوه بربخشش جریمه‌ها اقساط بندی جریمه‌ها هم اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.